Fysik...

Jag vill bara bekräfta för er alla att fysik fullkomligt suger. Jag satt och var så pissförbannad igår över fysiken, fastnade på en elektronikuppgift och allting bara for ur mig. Jag hatade den som kom på fysik, hatade den som la elektronik i fysikkursen ("men det hör ju till fysik" fick jag till svar från Anders), hatade den som tyckte att elektronik skulle vara fysik när det redan finns en hel jäkla kurs om endast elektronik (ellära), hatade den som kom på den smarta idéen att läkarlinjen kräver fysik, etc. För helt ärligt, hur ofta kommer jag att behöva räkna ut resistensen på en krets där jag ska koppla in en lampa i framtiden? Och behöver jag verkligen veta hur moln skapas? Är det relevant för mig att veta värmekapaciteten på is som smälter? Inte riktigt va? 
 
Ta denna uppgift tillexempel. Jag har fastnat, vet inte ens vart jag ska börja. Hur räknar jag tryck? Jag är helt vilse i en djungel av formler hit och dit.
 
Hur stort tryck utövar du mot bassängbotten på badhuset när du står där med en hälften av din volym under vattenytan? Redovisa noga de mätdata som du använder när du löser uppgiften.
 
Nej, tacka vet jag att Fysik 1 snart är över. Muntlig examination inbokad 23/5, har lite kvar att göra tills dess dock. sen är det bara 5 veckor med Fysik 2 och sen behöver jag aldrig mer titta åt fysikens håll igen. Tack och hej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0