Zombies, Run!

Jag har insett att tidsmässigt hinner jag inte åka till gymmet, gymma en timme och sen åka hem igen. Jag kommer inte hinna klart med studierna i tid då. Så jag  har bestämt mig för att åtminstone gå ut och springa de dagar när Nattis har dagis. Kan springa på trottoaren och själv bestämma hur länge, plus att det tar inte 20 minuter att ta sig dit först och sen 20 hem också, som gymmet gör. 

Men hur kul är det att springa ute? Inte så jätte om man heter Sara. då hittade jag den perfekta appen för mig; Zombies, Run! Det är en app i 2 steg. Första steget är när du är ute och springer. Du startar ett uppdrag, och så börjar du springa. Under tiden kommer appen (emellan din musik) att berätta en historia för dig. Finns massa olika uppdrag så den varierar storyn efter uppdraget du väljer. Den talar om för dig när du plockar upp saker från marken (medan du springer) och har du otur så THE ZOMBIES HAVE SPOTTED YOU, RUN! och då får man öka takten tills man sprungit ifrån dem ;) 

Del 2 är som ett litet spel, du använder sakerna du plockat upp och bygger en bättre bas (din fristad ifrån zombies med andra personer). 

Tror det här är perfekt för mig. Nördig som jag är, och dessutom finns det achievements och uppdrag och allt sånt jag älskar. Tror jag kan bli riktigt hooked på det här! Ska ta första springturen nu (på typ forever, så blir nog inte så långt...), återkommer med vad jag tycker ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0