Sviken

Kan inte hjälpa att känna mig sviken. Jag har problem med att lita på folk, det tar tid för mig att komma så pass långt att jag känner att någon finns där, att jag kan prata om vad som helst med en person. Jag har ett fåtal noga utvalda till det (Känn dig träffad Joss, stackare som får höra all min skit, haha! Lite humor måste man få ha i sina seriösa inlägg!) Nåja, åter till inlägget. Det tar tid för mig, för att ta några exempel från tidigare (utan att gå in på för mycket detaljer och peka ut folk, för det är absolut inte folket som gjort fel utan det ligger hos mig), men t.ex. så har jag tvekat på att folk är påväg för att träffa mig, jag stod och väntade på att träffa personer (notera personer, plural. Det är alltså inte bara en person som fått mig att tänka såhär) för första gången, och det enda jag tänker på är att personerna kanske lurar mig. Kanske sitter hemma och skrattar åt att jag är dum nog att åka för att möta upp dem. Jag tvekar också på förhållanden bra länge, jag tänker alltid att de säkert kommer lämna mig snart, tills jag börjar känna mig säker. Spelar ingen roll hur mycket man pratar och verkligen visar kärlek, jag tvekar länge på deras avsikter.

Det här är ju mitt problem, som sagt. Det är jag som tror det värsta om alla. Och det är något jag borde jobba med. Men samtidigt får jag alltid så många anledningar till att inte lita på folk. Det här är andra gången jag är i en väldigt känslig och utsatt situation där en nära person lovat att närvara, där jag byggt min trygghet på att personen kommer finnas där, och sen så gör dem det inte. Det gör ont, och det förbättrar ju inte min syn på tillit och folks avsikter...

Kommentarer
Postat av: Louise

Har samma problem, svårt att lita på folk pga erfarenheter innan. Känner samma som du, det tar lång tid att lita på någon, men sedan om man försöker så händer det något, någon som lovar men det inte blir så, som gör att man blir sårad igen. Då undrar man ju vem kan man lita på? Man försöker intala sig själv att den eller dem inte är som den/dem som sårade en förut. Svårt är det :/.

Svar: Ja, synd att det finns folk som förstör på det sättet. Jag antar alltid det värsta och när man sen försöker lita och folk sen sviker det så blir det ju en negativ bild av hela personen, tyvärr. Men bara att kämpa på, är värt det i slutändan om personen är värd det, annars är det deras förlust när man låser dem ute totalt ;)
Sara

2014-03-13 @ 09:18:30
URL: http://loelles.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0