Länge sen sist...

Ja det var ett tag sen jag skrev nu. Och mycket har hänt sen dess, haha. Eller egentligen har det väl kanske inte det? Inte mycket i alla fall, men stora grejer. Eller grej? En grej. Haha, jaja...

Jag har blivit arbetslös. Yup, that's right. Jag är helt och hållet arbetslös just nu. Och ärligt talat känns det ganska bra. Visst, det suger att jag inte kan köpa större lägenhet, eller köpa den där bilen jag hade kollat på. Ja. Men samtidigt så mår jag väldigt bra själv just nu. Fick reda på det i fredags och mår redan bättre haha. Jag är sjukt pepp, kan plugga mycket mer (och om jag pluggar riktigt ordentligt kan jag kanske tom söka in till hösten redan), och jag hinner gymma 4 dagar i veckan när Nathalie har dagis. Motivationen är på topp, kroppen kan bli super inför sommaren och jag kan börja följa min dröm om att plugga. JAG mår bra. Sen att jag inte får alla de materiella sakerna jag ville ha är väl en annan femma. Det kommer det också, tillslut. Jag funderar faktiskt på att inte ens söka jobb. Jag skrev in mig idag för att skydda min SGI, men jag är faktiskt sugen på att skita i det och lägga all fokus på att må bra och att plugga. Dessutom kan jag få hem Nathalie mycket tidigare från dagis och det känns också riktigt bra. Har lite att fundera på det, vi får se helt enkelt. Men just nu njuter jag av friheten som det ger.

Men som alltid så skiter sig saker när motivationen är på topp. Idag skulle vara dag 1 med träning. Gym. Har skrivit ett träningschema. 4 dagars Upper/lower split. Alltså:

Mån: Upper body
Tis: Lower body + Abs
Ons: Upper body
Tors: Lower body + Abs

Egentligen ska man väl ha vila däremellan, men Nathalie kommer ju bara gå mån-tors så får göra sådär. Men en liten skitunge är sjuk, så idag var hon hemma, och kommer vara hemma imorgon också. Men inte låter jag det dra ner mig. Nä, jag började dagen med ett 30 minuters yogapass. Och nu tänker ni säkert exakt samma som jag gjorde - yoga, hur jobbigt kan det vara? Jag tänkte att yogan kunde vara ett skönt komplement till 4 dagars lyftande av vikter, en avslappnande stund, ett sätt att träna flexibilitet. Efter 10 minuter var jag genomsvettig. Och nu sitter jag här med träningsvärk i både ben och mage, redan. Det var så mycket jobbigare än jag trodde! Och så himla roligt och skönt! Imorgon får det bli ett pass till, men troligtvis en hel timme då! För 30 minuter gick så sjukt snabbt, haha. Som sagt, motivationen är på topp!

Nu ska jag nog slänga mig framför tvn en stund, det tycker jag att jag förtjänar nu. Plugget lägger jag åt sidan ikväll, jag har ändå pluggat lite under dagen, och det är inte det lättaste att plugga med en liten tjej hemma ;)

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0