Talk sense to yourself

Jag visste att jag gått upp något kilo sen jag slutade med PTn, sommaren var hektisk och energin tog slut. Allt sket sig. Men istället för att ta nya tag efter sommaren så körde jag bara på. Det sket sig längre och längre, tidsmässigt. När jag nu ställde mig på vågen kom ångesten. När jag anlitade Sanna vägde jag 85,2kg. När jag slutade en månad senare var jag nere på 78,2kg. Jag hade äntligen kommit under 80kg-strecket. 

Nu när jag ställde mig på vågen stod det 86,8kg. Mer än innan jag började med andra ord. Lite missvisande eftersom det är snart midnatt och resten är tagna på morgonen om jag inte minns fel. Ska mäta och väga imorgonbitti tänkte jag. Men jag skäms. Och bilderna från Cabo Verde fick mig att skämmas mer. Så besviken på mig själv. 

Imorgon kör jag igen. Bra kost och motion. Jag ska ner under 80kg igen, och ännu längre än tidigare. Jag vill inte skämmas igen nästa gång jag tar på mig bikinin... Dessutom tycker jag synd om dem som måste vistas med mig. Som Anders (de flesta som läser har väl facebook och har sett hans namn vid det här laget, haha) nu under Cabo Verde. Hur snyggt är det med en flodhäst hängandes runt halsen...? ;) 

Tänkte beställa lite grejer från proteinbutiken imorgon också. Har mitt äckliga mintchokladproteinpulver kvar som jag måste använda upp, så inge vassleprotein. Däremot blir det casein, questbars (när sötsuget slår till!) och påfyllning av omega3 och multivitamin. Beach '14, här kommer jag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0