Engelska vid 2år?

Disney är väl något alla i min generation har kollat på. Klassiker som Lejonkungen, Tarzan och Djungelboken. För länge sen, innan Nathalie ens föddes, laddade jag ner alla Disneyfilmer som fanns upp till år 2008. På engelska dock. Nu när Nathalie börjar sitta stilla längre stunder brukar jag slå på dessa filmer. Jag inbillar mig att det faktiskt kan vara bra att se filmer med engelskt språk också, att hon kanske lär sig något. Barn lär sig ju mycket snabbare än oss vuxna. Och hon verkar inte tycka mindre om filmerna bara för att de inte är svenska. Men vad tycker ni egentligen? - Tror ni de kan lära sig något på att se filmerna på engelska? :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0