Mycket att tänka på

Har varit mycket att tänka på denna vecka, som sagt. Har inte haft någon energi, någon vilja, ingenting. Men nu känner jag mig påväg upp igen. jag tar dagarna som de kommer och jag fokuserar på att vara positiv, lycklig. Jag försöker!

För att skriva det hela kortfattat, jag var fast i tanken på att Antti var den enda jag ville spendera mitt liv med. Han var perfekt. Ett halvår efter att det tog slut satt jag fortfarande och tänkte samma tanke. Patetiskt skulle jag sagt om någon annan hamnade i samma situation. Och patetiskt tyckte jag själv också, men jag kunde inte hjälpa det. Tänker inte gå in detaljer, men när jag hörde att någon annan troligtvis lyckat stjäla hans hjärta blev jag arg och ledsen. Varför? Varför kände jag så? Vi var inte tillsammans, vi pratade faktiskt inte speciellt mycket heller. Han hade inget "löfte" emot mig, ingenting. Men jag blev arg. Några dagar senare insåg jag att jag har ingen som helst rätt att vara arg.

Jag vet hur det är att vara i ett förhållande där man inte är helt lycklig. Varför skulle jag vilja hålla kvar någon och få honom att känna detsamma? Det vill jag absolut inte. Jag är glad om han hittar någon som gör honom lycklig.

När jag tänker på det så är det enklast såhär också. För det första så fick det mig att komma över det snabbare. Faktiskt. Jag kan tänka på det utan att känna så mycket (okej, lite känns det fortfarande, men långt ifrån lika!). Dessutom så slipper man all distans. Framtiden blir enklare. Allt blir enklare.

Jag slutar tänka på framtiden nu. I alla fall vad det gäller kärlek. Det kommer väl när det kommer. Och kommer det inte har jag Nathalie, och henne tänker jag lägga all min kärlek på istället för att vara ledsen, fundera på hur mitt liv ska se ut, fastna i allt framtidstänk. Jag tänker leva i nuet!

Kände att jag behövde skriva av mig, och idag känns det faktiskt bra! Faktiskt! På måndag börjar jag träningen, på nytt, för med denna veckas känslor och vilja (eller ska jag säga ovilja?) så har jag inte tränat alls. Så jag börjar dag 1 på måndag igen. Nu kör vi igen. Tänker planera upp ett bra matschema och tänker köra på morgonen. På balkongen, så får börja klä på mig bättre, haha. Inne kör jag i endast shorts och tränings-BH, ev ett linne över.

Nu har jag skrivit av mig, och nu tänker jag sova. Har precis kollat på The Perfect Man på tv, och insett att det kommer när det kommer ;) Slutade precis, och jag är trött, så sängen känns bra nu. Bjuder på lite "vill ha" grejer, sånt jag skulle köpa om jag hade pengar. Enjoy! 

Strandklänning: 
 
Hissgardin till köket:
 
Nya jeans: 
 
Sängkläder till nya sovrummet: 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0