Sjuk tjej och protein

Nathalie harfeber, hämtade henne med feberfrossa från dagis, 40,6 grader hade hon då. Stackare! Aldrig frisk känns det som... Så blir vab idag.

Lite småpanik också, för mitt proteinpulver tog slut igår, men vi hade bestämt att jag skulle få åka ner på stan en snabbis utan Nathalie. Men så blev det ju inte nu när hon blev sjuk. "Vad har jag då i proteinväg?" blev min tanke eftersom alla mål bygger på protein... Äggen var slut. Kesella/kvarg hade jag inget av. Kyckling, kalkon och tonfisk är inga direkt höjdare till frukost... Som tur var sprang mamma in och handlade medan vi var inne hos farbror doktor och kollade så allt var okej. Så fick kesella åtminstone. Oturligt nog köpte hon orginal kesella, jag använder ju bara lättkesella... Hahaha, jaja, det kan bli så ibland... Får ju åtminstone i mig protein! ;)

Idag blir det en snabb morgonhandling medan pappa har Nathalie, så jag får hem lite mejeri, ägg, frukt och grönt, typ :)

Dagens frukost blev en smoothie på kesella, turkisk lättyoghurt, hallon, lite banan, havregryn och linfrön :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0