A woman who...

Idag var mami barnvakt ett tag. Varför? Jag åkte till frisören. Blev en ganska stor förändring. Jag var rädd innan. Helt ärligt, jag hade ont i magen för jag var så nervös. Jag hade beslutat mig för att klippa kort. Och minnet av hur hemskt det såg ut förra gången var fast i mitt huvud: 
 
 
Mycket uppklippt. MYCKET. Och kort. Och jag gillade det INTE. Tänk om det blir hemskt igen?! Det växer ut, jag vet. Men man måste ju leva ett tag med håret tills det växer ut! Åh, mina tankar gick fram och tillbaka. Våga! Nej kan inte! JAG SKA! Jag vågar INTE! 
 
Men jag gjorde det! Och det vart inte så hemskt! Klippte lugg, men den la jag direkt åt sidan. Den ångrar jag! Men det växer ut, och som tur är syns det faktiskt inte att jag klippt lugg! ;) 
 
 
 
Måste erkänna att det är ganska skönt med kort. Det är svalt. Det är inte så tungt, långt, varmt, slitet eller tråkigt. Det är faktiskt riktigt skönt! Nackdelen är att jag vant mig med hästsvans... Och nu får jag knappt upp håret! Varför kan jag aldrig vara helt nöjd? ;) 
Ikväll när Nathalie somnat ska jag skicka ett mail till en privat tränare. Hon heter Susanna Backlund och skriver på Tasty-Health.se. Hon har massvis med trevliga proteinrecept på hemsidan och hon är både kostrådgivare och privat tränare. För nu jävlar har jag bestämt mig för att köra med henne! Online, men ändå. Nu ska jag klara det här med att komma i form. Kostar mig 1650 kr per månad (börjar med en, så tar vi det därifrån haha! Prislappen ger ju bara den lite extra motivation. Vem vill kasta bort 1650 kr?!) men om det hjälper mig att bli lycklig och känna mig självsäker och stolt i mig själv, då är det lätt värt det! Dessutom går ju mina jeans sönder HELA TIDEN så jag sparar säkert in på det i längden, haha ;) 
 
I hennes "1 månad kom igång-program" ingår tränings- och kostprogram, mailkontakt och uppföljning varje vecka (med mått, vikt, bilder och samtal hur det gått, hur man mår och eventuella ändringar i kost/träningsprogrammen). Hon lägger upp alla program efter ens målsättning och egna förutsättningar, vilket betyder att mina träningsprogram kommer vara anpassade efter träning hemma i lägenhet. Visst tar det lite längre tid när man inte kan köra fullt ut med massa cardio osv, åtminstone i mitt fall när det till att börja med är mycket fett som måste brännas, men jag får börja cykla till jobbet varje dag ("jag orkar inte" eller "jag lämnade Nathalie så sent" är två vanliga ursäkter här hemma...) så får jag åtminstone 2 x 15 minuter cardio varje dag... 
 
Nu kör vi?! Inte försent att komma i lite bättre form till Turkiet! Har ju 79 dagar på mig, det är över 2 månader! Nu jävlar ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0