Motivation

Kände att det behövdes. Dessa bilder är ifrån Oktober 2010. Med andra ord bara knappt 2 månader innan jag blev gravid. Att jag vågade visa mig i bikini sådär är ofattbart. Får mig åtminstone att inse att jag har gjort stora framsteg dessa dryga 2 åren. Eller egentligen det här dryga året, för under graviditeten kunde man ju inte direkt träna bort allt fett ;) Nu känns det bättre, nu har jag fått dagens motivationsdos! 

En sak är i alla fall säker, dit vill jag inte igen! Läste en smart persons blogg på facebook, han har varit alkoholist och är nu nykter och skriver varje dag ett litet inlägg. Väldigt bra inlägg, faktiskt. I ett av det stod det "Jag har insett att jag är allergisk mot alkohol. Och en smart nöt allergiker sa en gång att 'jag stoppar inte i mig nötter när det gör mig sjuk', varför ska jag då stoppa i mig alkohol? Det kanske fungerar med 1 eller 2 öl någon gång, men tillsist vet jag att jag inte kommer stanna på 1 eller 2. Därför tar jag ingen alls" Detsamma kanske gäller för mig, med socker. Jag kanske är "socker-allergiker", för 1 eller 2 godisbitar fungerar aldrig, haha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0