Läggdags?

Förstår inte riktigt hur Nathalie tänker. Innan läggdags så äter vi välling, borstar tänderna, sätter på oss pyjamas och byter blöja. Sen läser vi en saga i hennes säng, äntligen tycker hon det är mysigt att ligga stilla och läsa! Visst blir det lite "upp och hoppa annars somnar jag" emellan åt, men hon ligger i alla fall någorlunda stilla i sin säng. Sen säger vi hejdå till boken (som idag när vi läste Mamma Mu bygger koja så säger vi "Hejdå Mamma Mu!" och Nathalie säger "Heeeejdåååå!" också, så säger jag att "Nu ska mamma Mu sova, och det ska Nathalie också!" och sen så blir det kram, puss och ytterliggare en kram (och oftast en puss till, haha!) och sen bäddar jag ner Nathalie, säger att jag älskar henne, släcker lampan och går ut. Dörren lämnas på minsta glänt, så det är mörkt i rummet men hon kommer ut själv (mina handtag är så högt upp att hon inte kan öppna stängda dörrar i lägenheten än). 
 
Självklart blir det lite spring först. Hon kommer upp, jag leder tillbaka henne till sängen så fort hon öppnar dörren, lägger henne ner, på med täcket och går ut. Allt under tystnad. Upprepas så många gånger det behövs. Tillsist så somnar hon, alternativt så gnäller hon en gång i sängen så man får komma in och "trösta" och sen somnar hon. 

Till nu, för nu har hon kommit på något bättre. Man kan gå upp, gå över til mammas sida av rummet, och lägga sig i mammas tomma säng! Förstår inte varför det är bättre?! Dit kan hon gå frivilligt, lägga sig, och somna, utan att springa upp! Hittade ju henne häromdan i min säng när jag skulle lägga mig, och nätterna därefter har hon försökt springa över dit men jag har flyttat tillbaka henne, haha. Varför är mammas tomma säng mysigare än hennes egen säng? 
 

Näh, det är väl något jag aldrig kommer få ett svar på, haha ;) Dock är det ganska mysigt att, istället för att bli väckt av en tjej som oftast skriker för hon vaknat, så blir jag numera väckt av en tjej som klättrar upp i min säng och lägger sig i min famn på morgonen. Så ligger vi där i en kvart-halvtimme eller så. Sötmonster! <3 
 
Nu har hon nog somnat låter det som, så nu ska jag kolla mer Lost och dricka cider som min snälla bror lämnade, han orkade inte bära hem sin cider så nu har jag två <3 Kram på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0