Inspiration

Helt insnöad på 3 fräcka grejer. Just nu är jag mycket för allt det där new england, lantligt, shabby chic. Inte för mycket, inte FÖR slitet, men sådär lagom lantligt och slitet och romantiskt och allt. Lagom is the shit ;)

För vem kan säga nej till den här snygga sänggaveln?! Den är gjord av drivved, men jag antar att med lite motivation och mycket tid, så kan den göras med vanliga plankor som sågas lite ojämt sådär, om man inte har tid att samla massa drivved/pengar att köpa massor. Sjukt snygg, och skulle passa perfekt in i vad som snart blir mitt nya fina sovrum ;) Har tyvärr bara en dålig mobilbild då jag hittade den i en tidning, men jag tror ni ser idéen ganska bra! 
 
 
Eller ett "nytt" soffbord? Med den där slitna touch'en? Två lastpallar som är ihoppsatta och sedan målat lite slarvigt (eller med utspädd lackfärg som min trävägg i sovrummet, så man ser trä'et igenom färgen), hur snyggt är det inte egentligen? Antingen mer vit, eller lite gråaktig! (Bilderna ifrån Google). Kanske skulle höra om lagret på jobbet kan avvara två lastpallar? ;) 
 
 
 
Och sist, hur söta är inte dessa sängar?! Vill lätt försöka snickra ihop en av dessa till Nathalie när hon är några år äldre och klarar av stegen, alt inte klämmer ihjäl sig på dörrarna ;) Ettan och tvåan passar väl bäst i hela det temat jag är kär i just nu, men när hon är så gammal har hon ju faktiskt möjlighet att välja själv. Får jag välja är jag nog mest kär i ettan, haha. Så söt! Får spara denna idén tills dess, så jag inte gör "fel" säng ;)? (Också tagna ifrån Google)
 
 
 
 
Är ni lika kära som jag är? :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0