Godis och bakning

Har blivit en hel del bakning den här veckan. Vabbat sen i tisdags, så haft lite tid också, haha. Ischoklad och glöggtryffel har ni fått se redan, så här kommer resten! 


Saffransmorotskaka på min födelsedag, Nathalie hjälpte såklart till! :) 

Polkatryfflar och hård pepparkakskola (som smakar mer som daim, haha)



Mjuk saffranskola


Saffransbiscottti


Chokladsnöflingor (till dekoration) och choklad- och pepparkakscupcakes. 

Imorgon blir det att fixa saffranspannacotta, pepparkaksparfait med krokantsströssel och pepparkakor. Sen ska det städas i hela lägenheten och på kvällen ska jag åka till Anders. Vi ska få en barnfri kväll, så mamma och pappa tar Nathalie. Ska bli sååå mysigt att bara vara! Ska över till en gammal klasskompis till Anders och hans flickvän, fick en "varning för pardejtkänsla" av Anders, haha. Kolla lite film var tydligen tanken, sen ska vi eventuellt gå ut och bara ta en öl (eller något annat till mig eftersom jag inte dricker öl, haha) och avsluta med en nattpromenad. Låter inte helt fel? ;)

Nu ska jag sova, trött som bara den, stannat uppe lite för länge ett antal kvällar i rad. Pratat med Anders i telefonen rätt mycket på sistonde, det gillas. Tills man ska gå upp dagen efter haha. Nåja, godnatt på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0