Jobb jobb jobb

Ja, när man inte får något fast jobb någonstans så får man nöja sig med det lilla extra man får. Tur för mig är det väl att just nu förs alla Martin Olssons kunder som ligger i vårat geografiska område över till vårat säljkontor. 700 kunder är det. Alla dessa ska delas upp på våra ca 30 säljare, och säljarna ska ringa samtliga kunder och presentera sig. Ett sånt samtal tar lite längre tid eftersom det innehåller presentation, viktiga telefonnummer, bestämmelse av ringdagar, ringtider och leveransdagar och ev lite allmänt om hur de brukar beställa osv. Tänk er nu att de flesta säljarna har en relativt full ringlåda som det är. Någon liten paus här och där men inga extrema grejer. I snitt får varje säljare 23 nya kunder (vissa har inte fått någon alls, andra har fått flera). Det är en hel del kunder som man ska presentera sig för. Vad gör man då?

Jo, man ringer in Sara! Jag får stötta upp genom att ringa gamla kunder när säljarna hamnar i skiten, så de kan ringa och presentera sig. Idag och hela nästa vecka är det jobb. Skönt! Då kommer jag i alla fall få 8 hela dagars lön i maj också. Nu i April får jag 6 dagar, lite mindre, men gud så skönt ändå! Det behövs så man inte sitter helt på +-0kr, för det är inte kul att försöka få det att gå runt.

Med en litteraturräkning på 800kr är det ännu mer viktigt med extra pengar. För 2 böcker. De vet hur man tar betalt.... Dessutom kommer jag behöva köpa åtminstone en bok till. Beroende på hur bibliotekets böcker synkar med mina kurser blir det kanske ännu fler. Men minst en i alla fall. Möööh på det!

På måndag börjar kursen, först ut blir Kemi 1. Böckerna kommer nog inte förrens tisdag eller onsdag, så blir lite förskjutet. Men har till 1/5 på mig att göra första uppdraget, så det går nog bra ändå!

Nu ska jag fortsätta kolla på Life Unexpected och hämta lite kolsyrat vatten, snart kollat klart på säsong 1 redan. Jag knarkar serier när jag har tråkigt :) Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0