30 november 2012

Det här inlägget tar emot av flera anledningar. Till att börja med hatar jag fortfarande min kropp, men det är på god väg! Kan dessutom påpeka att jag och Joss har bestämt oss för att köra Fitnessfighten (igen för mig och första för henne) i Januari! Om jag lyckas gå ner mer under december kommer jag köra ett "forma"/bygga muskler program, annars kör jag en "gå ner i vikt"-Fitnessfight igen. Vore dock trevligt att få ett schema för att forma och bygga muskler, eftersom det är det man kommer göra efter att man nått en vikt man är nöjd med (eller snarare ett midjemått och en form av kroppen, vikten ska ju inte spela någon roll!)

Åter till varför det tar emot att publicera detta. Det är en MÅNADSfight. Första 20 dagarna gick bra. Sen blev det massa jobb, stress med plugg, ingen ork helt enkelt. Jag försökte peppa mig själv, men nope, energin fanns inte. Varken till att planera mat eller träna. Så efter dag 20 har det i princip stått stilla. Har förlorat någon cm till, men that's it. Men vafan, jag ska väl vara nöjd ändå, hade varit en annan femma om jag hade gått upp de sista 10 dagarna också?! Men ändå finns den där känslan - vad hade hänt om jag hade kört fullt ut? Då hade säkert fler kg och cm försvunnit!
 
Och sist är det jobbigt med kvaliten på bilderna. Webbkamera-kvalité, yay! Men vafan, bättre än inget? 

Here goes nothing - Dag 1:
Vikt 87,5 kg
Midjemått: 98 cm
Vilopuls: 74 slag/minut

Dag 30:
Vikt: 83,3 kg
Midjemått: 86 cm
Vilopuls: 68 slag/minut

Totalt på 30 (eller 20 aktiva) dagar:
Vikt: -4,2 kg
Midjemått: -12 cm
Vilopuls: -6 slag/minut

 
 
 
Framifrån ser jag ärligt talat INGEN skillnad, haha. Bakifrån är det endast fettvalkarna som jag ser skillnad på. Sidan ser man ju att magen blivit mindre. Så för att verkligen visa mig själv vad som verkligen har hänt dessa 30 dagar så gick jag in i Photoshop och la bilderna lager på lager i samma storlek och ritade av konturerna (runt magen, för det är där det har hänt grejer, benen syns dessutom inte fullt pga shorts på dag 1-bilderna). Här är resultatet där rött är dag1 och grönt är idag/dag30: 
 
Här måste jag påpeka att fettet på ryggen försvunnit massvis! Syns kanske inte så jättebra, men grön linje är nästan rak, medan röd är helt jätteböjd! Det känns super, för det är sånna valkar man ALLTID får med bh/träningsbh, och det suger så hårt att veta att de är där, haha! 
 

Efter att ha gjort detta måste jag faktiskt erkänna - JAG ÄR NÖJD! Nöjd med resultatet, nöjd med vad 30 dagar kan göra med kroppen. Inte nöjd med kroppen i sig, det finns massvis kvar att kämpa med. Men nu känner jag verkligen för att fortsätta, dock kommer det bli mer anpassat för ett "vanligt" liv, och jag kommer äta både godis och efterrätter osv, men man får välja sina stunder och mängd! Maten kommer jag försöka fortsätta med samma upplägg, med undantag för lite mer fett då och då (grädde) för varma såser! :) 
 

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till Stella

Åh vad duktig du är !! Det är ju stor skillnad.
Kämpa på Sara!! :)

Svar: Tack så mycket! :) Kommer köra en gång till i januari med en kompis, det är jobbigt att få ihop jobb, plugg, mammalivet, träning och mat, men det är så värt det! Rekommenderar starkt om du vill få bort gravidkilon snabbt efter nästa liltjej! :)
Sara

2012-12-02 @ 21:34:26
URL: http://malinforsell.blogspot.com
Postat av: Arja

Hienoa, Sara!!!! <3

Svar: ! :)
Sara

2012-12-03 @ 19:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0