Stor tjej och 'duktig'-dag

Idag har jag känt mig lite sådär allmänt duktig. Jag har letat efter kurser jag kan läsa till hösten (måste ju göra någonting!) och hittade en del kurser jag ska söka till. Hade tänkt söka också men tydligen har de inte öppnat anmälningarna ännu, måste vänta tills nästa vecka.

Sedan besökte jag och pappa rekryteringsmässan som var idag. Nathalie fick självklart också följa med! Massor av rekryterande företag, men det kändes som en väldigt dålig mässa, enligt mig. Fullproppat med folk och vad jag har hört så sa de flesta företagen bara att man skulle gå in på deras hemsida. Vad är då meningen med att stå på en mässa? Vi kollade bara företagen, vad som fanns, pratade inte med någon. Hade kollat på internet innan och redan då verkade det inte finnas så mycket intressanta företag. Men men.

Sen var det dags för lunch, pappa föreslog att vi skulle svänga in på max och handla hamburgare endast, men nyttig som jag sagt att jag ska vara så tyckte jag istället vi skulle åka till Willys och handla mat (efter att ha kollat innehåller på en Max sallad - nästan 500 kcal + 90 kcal till för brödkrutongerna...) så vi handlade sallad, gurka, tomat, melon, brödkrutonger och bacon och så gjorde vi en egen baconsallad. Mycket bättre och mycket godare också faktiskt! Och bacon var riktigt gott i salladen, gjorde den salt och mumsig, medan melonen gjorde den lite söt. MUMS!

Och efter lunchen ställde jag mig och strök alla Nathalies tvättade kläder, var en rejäl hög. Själv hade jag endast 5 tröjor att stryka som var tvättade. Snacka om att hon använder för mycket kläder? Haha!

Och Nathalie visade idag tendens till att försöka sätta sig upp själv. Hon satt på golvet och sen kollade hon bakåt (TVn var bakom och lät intressant) så hon ramlade baklänges på kudden som låg som "säkerhetsåtgärd" bakom (och vid sidorna) henne. Sen så låg hon där ett tag tills hon tröttnade och lyckades putta över sig själv så hon höll sig uppe på en arm och halvsatt upp. Sedan fick hon övertyngd och ramlade frammåt, sötisen! Men eftersom hon försöker sätta sig så flyttade vi ner sängen till det lägsta nu, så hon inte ska kunna dra sig upp med hjälp av kanten och sen ramla ner för hon lyckas ta sig över sängkanten... Säkertheten först!

Och eftersom hon är en så stor tjej fick hon idag bada för första gången "själv"! Och med själv menar jag inte att jag satte henne i badkaret och gick, utan att hon fick bada i badkaret med mig utanför som håller koll (och håller i nästan hela tiden), istället för att bada i badbalja eller i badkaret med mig. Stora tjejen, tror hon tyckte det var ganska kul faktiskt att få vara själv i det stora badet. Och skvätte och lekte som vanligt, hon tycker så mycket om vatten!

Så eftersom jag varit så duktig nu så tänkte jag faktiskt slappa framför datorn och inte göra någonting viktigt eller så, haha. Kram där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0