Nu jävlar blir det träning!

Nu är det slutlekt, nu ska jag fixa kroppen. Jag och Antti har gjort en deal. Om jag blir vältränad så ska han skaffa magrutor, haha! Och sen ska han köpa en såndär genomskinlig svart skjorta åt mig också, haha. Stackarn, han vet inte vad han ger sig in på, för nu jävlar kör jag!
Laddat ner två appar till min iPhone, som jag tänker använda mig av till träningen. Den ena heter NTC (Nike Training Club) och innehåller massor av träningsprogram för både Beginner, Intermediate och Advanced. Just nu kör jag på Beginner eftersom jag knappt tränat annars, men lär väl gå upp allt eftersom. Programmen är mellan 30 och 45 minuter (finns extramaterial på endast 15 också) och man kan välja ett program utformat efter Get Lean, Get Toned, Get Strong eller Get Focused. Jag kör Get Lean just nu, kanske blandar det lite med Get Toned, åtminstone senare. Jag har tänkt köra ett program per dag.

Den andra appen heter 6 Pack Promise och är ett program utformat av Jeff Cavaliere (Han tränar bland annat "elite kunder", tog det som kändisar?). Det är ett 8 veckors träningsprogram mot magrutor. Nu tror jag inte det kommer bli några magrutor på min mage på 8 veckor, först måste fettet bort, och dessutom vill jag inte ha jättesynliga magrutor ändå, det är inte snyggt på tjejer enligt mig. De kan få synas lite sådär smått, så man verkligen ser tränad ut och inte vara smal, men inte mer än så, tack! Detta program körs 5 gånger per vecka med paus onsdag och söndag.

Mitt pass idag för de som är nyfikna:

NTC:
2 min Light Jog
1 min Back Pedal
2 min Straight Leg Kick
1 min Modified Push Ups
30 sec Modified Plank
1 min Modified Burpee
2 min Side Lunge
30 sec 2 Feet Forward/Backward Hops In Place
1 min Plank
2 min Squats
1 min Hip Lifts
1 min Opposite Arm/Leg Extention
30 sec Cross Back Lunge
30 sec 2 Feet Lateral Hops In Place
30 sec Modified Triceps Push Ups
30 sec Alternating Step Back Lunges
1 min Sumo Squat with Lateral Raise
1 min Reverse Crunches
15 sec Squat Jumps
1 min Hip Lift
1 min Modified Push Ups
30 sec Modified Plank
1 min Modified Burpee
1 min Opposite Arm/Leg Extention
15 sec Squat Hold
1 min Shoulder Press
2 min Pretzel Stretch
1 min Lower Back Stretch
2 min Standing Hamstring Stretch

Modified i det här fallet betyder att övningarna görs på knä istället för på tå. Det är ju trots allt beginner :)

6 Pack Promise:
30 sec Hands Back Tucks
60 sec Marching Plank
30 sec Side Plank Lifts
30 sec Side Plank Lifts (Andra sidan)
30 sec Seated Ab Circles
30 sec Seated Ab Circles (Andra sidan)
30 sec 90/90 Crunch
30 sec Russian "V" Tuck Twists


Jag kan erkänna att jag gjorde inte allting tiden ut. Mina magmuskler suger rent utsagt. Men jag gjorde ganska länge på det mesta, och det är ju bättre än ingenting. Så snart kommer jag säkert klara dessa utan störe problem ju!

Idag kan jag gå och sova gott i alla fall, haha. Och eventuellt vakna upp med träningsvärk imorgon, för det var sjukt jobbigt! Men det betyder ju bara att träningen ger resultat, eller hur?

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0