Grinig tjej

Usch, tror Nathalie håller på att bli sjuk eller något. Igår var hon jättegrining under dagen, ville inte sova och bara gnällde. Igår när jag lagt henne och hon sovit en timme vaknade hon till. Vi hade redan konstaterat att hon nog inte mådde så bra innan. Så när hon vaknade och grät lite tog jag upp henne och la henne i min säng. Så började hon gråta helt hysteriskt, gick inte att få henne att sluta. Så jag gick upp med henne ett tag och så satt vi i vardagsrummet med mormor och morfar. Mormor hämtade lite soyghurt och det var gott tyckte Nathalie, för vällingen tidigare hade knappt gått ner (och det gjorde den inte efter, heller). Sedan gick vi ner och så la vi oss båda och sov strax efter 21. Nathalie började gråta direkt i sängen igen, men somnade ganska snart, så det var skönt.
Idag vaknade hon och sken som en sol. Skönt, tänkte jag, då var det väl inget jättefarligt igår. Men strax därefter började hon bli grinig igen, och hon gråter för ingenting. Så hon är inte så rolig idag, heller.

Igår eftermiddag blev hon jätteröd om rumpan också (kom helt plötsligt, var inge röd alls på morgonen), och hon är fortfarande ganska röd nu, så hon sitter just nu och leker med leksaker med bar rumpa, haha. Tröja, dregel-haklapp och bar rumpa, sötisen! Hon sov också i min famn för en stund sen med bar rumpa och handduk runt sig. Får hoppas att det röda försvinner nu då, stackarn. Verkar göra ont också, för vid varje blöjbyte blir hon jätteledsen igen. Var bara så konsigt att det kom helt plöstligt sådär, att det inte blev lite rött först?

Och igår beställde jag pastafärg också. 8 färger för 217 kr. Låter kanske dyrt, men det är ju faktiskt bara drygt 27 kr styck. Och sen ska de vara jättedryga också, räcker tydligen att doppa en tandpetare för att färga stora mängder pasta. Plus att det håller i drygt 5 år också, så det var det värt tycker jag. Ska ju baka både tårta och cupcakes till dopet, och jag och Joss ska testa att baka macarons som ska vara med på dopet också om de blir bra. Spännade! Fick nyss ett mail om att de skickat ordern också, stod att de skulle skickas inom 2-5 arbetsdagar och de är skickat redan, så det var snabbt tycker jag. Så i helgen blir det kanske macaraons bak då, haha :)


Nu ska jag gå och göra lite mellanmål åt Nathalie, tror hon kan behöva det. Och sätta på henne en blöja nu kanske, haha. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0