Föräldrafritt! Nästan :)

Ja, idag är min pappa iväg på kurs och sover över, och min mamma kommer hem sent för hon är borta på "studiebesök" hos en kund eller något sånt. Så jag och Marcus får föräldrafritt här hemma. Nathalie får inte så mycket föräldrafritt, dock :)

Har inga direkta planer idag annars. Vi ska bara vara hemma, slappa. Äta lite och gå på en promenad senare. Sen så tänkte jag att jag passar på att plugga lite medan Nathalie (förhoppningsvis) fortfarande sover i vagnen. Har haft en uppgift varje vecka nu. Först en översättning av "Ihana Mies" (En underbar man), följt av den finska filmen och ett referatet om den, denna vecka ett nytt referat på en text, nästa vecka ännu en text fast med ett kort inlägg istället för referat och veckan därefter ska vi översätta ett valfritt finskt recept och (om vi vill) laga maten också. Inte så stora och jobbiga uppgifter, men måste ju planera min tid lite, haha.

Sen ikväll måste jag leka husmor här hemma och laga mat till mig och min broder. Han brukar vara elak och klaga på min mat, så vi får se om han får någon mat idag ;) Man får vad man förtjänar, haha!

Videospam:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0