Finska - översättningsuppgift

Åh, blir så glad av min finska lärare. För det första är hon så otroligt snabbt! Helt makalöst! Tror aldrig en lärare har varit såhär snabbt med rättning av uppgifter. Skickade in min översättning igår, ganska sent. Säkert runt 21 eller så. Imorse klockan 9 hade jag fått tillbaka min uppgift, rättad! Lite skillnad emot 3D-modelleringen som tog nästan 2 månader att få slutprojektet rättat...

Och sen blir man så glad när hon skriver i mailet "Hei Sara! Kiitos käännöksestä. Olet kääntänyt tekstin tosi hyvin! TOPPEN!". Sen öppnar man den rättade bilagan och inser att de enda felen, eller rättare sagt "felen" var att jag kunde skrivit meningen på ett annat sätt eller använt ett liknande ord. Som stor om magen istället för mitt mullig, eller drömman istället för mitt drömmarnas man. Så det kändes hur bra som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0