7 Juli 2012

Idag har jag slösat pengar. 1290 kronor för att vara exakt. På vad? Jo, möbler. Åkte med mamma till Stadsmissionen tidigare idag, införskaffade mig själv en svart 3-sits skinnsoffa (500 kr), ett soffbord (150 kr), ett köksbord med extra bordsskiva så det kan bli större, bra om man går gäster :) (300 kr), och 4 köksstolar (60 kr styck). Efteråt åkte vi till Brödet och Fiskarna och där hittade vi även en tv-bänk i trä (ek, tror jag?) samt glashylla i den, jävligt snygg om jag får säga det själv (100 kr).

Statsmissionen och Brödet och Fiskarna är två second-hand butiker vi har här i Västerås. De har allt ifrån böcket, kläder, porslin till möbler. Allt helt enkelt! Och vem bryr sig om ifall det är second-hand? Borden ska målas i vitt då soffbordet var väldigt tråkigt i trä men kommer se mycket mycket bättre ut i vitt och köksbordet var lite slitet på ovansidan och hade en gräsligt ful grön färg på benen, men det ordnar sig med lite färg här hemma som sagt! Stolarna är i superbra skick och behöver inte göras något åt, eventuellt blir de vita också för att matcha, beroende på framtida lägenhet. Skinnsoffan är i superskick också och tv-bänken lika så. Awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0