1 Augusti 2012

Jag fick den. JAG FICK DEN! Jag kan inte fatta det riktigt, det har inte sjunkigt in än. Den är min. Underbara lägenhet. Gick lite över min gräns jag hade satt, sa 250.000 men vi gick upp till 270.000 och då la sig de andra budgivarna (vi var 4 stycken). Så nu är den min! Skrivit kontrakt på den också, snabba puckar här! Pappa får äga 10% tack vare att jag inte har någon direkt inkomst just nu, men det är lugnt. Den är ändå min!
Inser också hur mycket som är kvar. Tillträde har vi satt till 3/9. Alltså en månad. Men säljarna kan flytta närsom egentligen så när bostadsrättsföreningen godkänt mig kommer mäklaren ringa upp och så kan vi flytta tillträdet närmare. Alltså mindre än en månad förhoppningsvis (Brf har semester, men finns kanske vikarie där?). Om en månad max så bor jag SJÄLV med Nathalie! I MIN lägenhet! Som jag har KÖPT! Vad underbart det känns, känner mig stor.

Men som sagt, mycket kvar. Har gjort adressändring (ja, jag är tidig) och ansökt om TV-license from 3/9. Bostadsbidrag får jag tydligen inte söka på annan än bokförd adress genom nätet, så måste ringa dem. Sen ska jag ringa Socialstyrelsen och höra lite grejer där också. Sen ska föräldrapenning anmälas. Måste även manuellt adressändra massa organisationer och företag senare, såsom Liberoklubben, Servera (där jag jobbar), ICA-kortet mm. Alla sånadär små grejer jag får hem. Men det får vänta.

Sen ska det handlas massa. Dammsugare, skurhink, strykbräde (Har jag ens ett strykjärn? Kanske..), tvättmaskin (vem orkar springa ner i tvättstuga hela tiden med bebis?). Tillochmed de små grejerna som nagelsax... Hahaha. Tur att jag och mamma samlat på oss grejer under tiden. Har massor av glas, bestik, tallrikar, några skålar, koppar, stekpannor, ja, massor av köksgrejer (men behöver såklart mycket mer). Dessutom besökte vi stadsmissonen idag och inhandlade en gardinlängd som ska vara i köket, en köksfönsterlampa, en bordslampa, snaps/likör-glas (viktiga grejer? Haha!), tavlor till Nathalie (supersöta och matchar varandra, 4 stycken) samt en glastallrik som jag ska göra ljusdekoration av. Vardagsrummet kommer bli vitt/svart och sen någon färg att skärma av det lite med.

Innan flytt ska golven fixas, var en liten glipa i hallen och vi vill ju inte ha ner vatten där. Så pappa får fixa silikon där. Dessutom lutade duschväggen bara emot rör, så den får pappa också fixa. Sen ska vardagsrumsgolvet slipas och lackas. Pappa. Tur att man har honom ibland va? Haha. I framtiden (när pappa har tid ;) väntar vardagsrummet även på en tapetsering då tapeterna inte var de bästa. Men det är frammåt. Just nu duger de.

Imorgon ska jag jobba, dag 3/5. Därför säger jag godnatt för idag. Kram!

Kommentarer
Postat av: Carro - Änglamamma till Sebastian

Fan va kul att du fick den! SUPERGRATTIS! :D Var låg den nu igen?

2012-08-06 @ 22:42:36
URL: http://carolineorkar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0