Kort inlägg

Blir inte så jättelångt inlägg idag heller, och inga bilder fast jag sa det. Orkar inte föra över dem just nu, trött. Har varit mycket på sista tiden. Natten mellan torsdag och fredag så sov Nathalie ingenting, hon bara skrek, skrek, skrek, så på fredag ringde jag familjeläkaren och fick komma in med henne (Hon hade ju redan varit förkyld i över en vecka + hostat). Så de kollade öron (eftersom det ofta kan vara öron på små barn) och lungor, men de såg fint ut. Sen kollade han halsen och så sa han att vi kunde inhalera (vilket lät väldigt läskigt!) för att hjälpa till så det blev lättare att andas. Sen skrev han också ut hostmedicin som var slemlösande och utvidgande (av luftvägarna) så hon kunde få lite mer hjälp. Inhaleringen var väldigt enkel och harmlös, det var en stor slang som hölls framför hennes mun (inte mot, bara framför!) och sen kom en gas ut. Mer än så var det inte. Och Nathalie försökte äta upp slangen, mitt matvrak, haha! Hon blev i alla fall snabbt bättre av inhalering och medicin <3

På lördagen åkte vi upp till Nyköping tidigt. Marcus spelade träningscup med länslaget och vi kollade allihopa. Mer än så faktiskt, två av mina mostrar + deras män var med, ena mosterns barn + hans kompis, samt ett barnbarn till en av mostrarna också. Massor av folk som kollade på min lilla bror! Och han är ju så sjukt duktig också, 4e året i länslaget (av "2" möjliga) och kapten, fast han är  ett år yngre! Heja, heja! Sedan åkte vi hem till min mormor för att fira hennes sambo som fyllde år, och sen hem hem. Vi var väl inte hemma förens 10 eller så.

På söndagen besökte vi min farmor och farfar eftersom farfar också fyllt år (samma dag som mormor sambo!). Åt lite mackor och fikade efteråt, mys. Men ännu en sen kväll, haha.

Måndagen gick åt till att besöka Alexandra, en annan ung mamma som brukar vara på öppna förskolan också. Jag, Nathalie, Alexandra, Alexandras son Cevin, Caroline, Carolines son Sebastian, Evelina och Evelinas dotter Molly (tror jag hon hette) hade det mys, först gick vi ut och gick (Nathalie vägrade sova innan, fast promenad hjälpte inte heller...) och gick till klädettan (en billig butik) där jag inhandlade en ny tröja, en kjol och en klänning åt Nathalie. Kjolen har mumin på sig, får använda den i Finland för att impa på Antti och hans föräldrar? ;) Haha! Sen gick vi till Alexandra och fikade lite och bara pratade. Trevligt!

På tisdagen gick vi som vanligt till öppna förskolan och lekte och busade lite, alltid lika kul där! Kan prata med massa andra mammor och det är ju våran tid hemifrån, annars är man ju lätt bara hemma och gör "inget" varje dag.

Utöver detta har jag ett FULLPROPPAT schema med finska just nu. I 9 veckor framöver har jag massvis av övningar, 3 redovisningar på 2-3 sidor att skriva, 3 böcker samt ett antal texter att hinna läsa. Vet inte vart jag ska få tiden ifrån om jag ska vara ärlig, haha. Har i alla fall läst över en tredjedel av första boken och första veckan har inte ens passerat, tänker vara ute i god tid med de sista 9 veckorna, inget stress i slutet för att jag inte är färdig med uppgifterna! Och nästa lördag har jag tenta, och tur som jag har så är tentan medan mina föräldrar är bortresta (De är i Umeå för att Marcus spelar länslags-cupen!) och omtentan är medan jag är i Turkiet, så jag får skriva tentan nästa lördag och ta med Nathalie. Ja, vi får se hur det går, helt enkelt :)

Men får tänka positivt, om 24 dagar sitter jag i värmen och bara njuter med Nathalie, Antti och resten av min familj. Skönt! <3

Kram på er därute, nu ska jag gå och lägga mig i sängen, läsa ett kapitel till i boken och sedan SOVA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0