Högt blodtryck?

Jag har alltid, på alla mina blodtryck, haft ett högt värde. Familjeläkarna sa att det bara är för jag är så rädd för läkare och stressar upp mig, och gav mig vita-rocken-syndromet. Jag accepterade det eftersom jag faktiskt är rädd för läkare!

Idag var jag hos barnmorskan, och som vanligt tog vi blodtryck. Denna gång bad hon mig ta ett urinprov efter det, för de var lite högt. Det har de varit de andra gångerna med, men denna gång var det högre tydligen. Så kollade hon med en sticka och insåg att det inte fanns protein (eller äggvita) i blodet, vilket var bra tydligen. Däremot bad hon mig ta med morgonurin till nästa gång, och helst ville hon ta det redan imorgon, men jag har alla prover och hinner inte, så det fick bli 27e.

Det här skrämmer mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0