Greppa och snö!

Först vill jag bara säga att jag ser SNÖÖÖÖ! Äntligen! Vi får väl se om snön ligger kvar, sist det snöade så var det så varmt på marken att den smälte så fort den kom ner, men nu ligger den faktiskt kvar och gatan är helt vit :) Hoppas den stannar!

Och så tillbaka till mammalivet och Nathalie ;) Det är ju hon som ska vara i fokus här, haha! Blir en hel del uppdateringar om vad hon kan just nu:

Hon har börjat försöka och greppa lite smått sen några dagar tillbaka, i babygymmet. Sen i lördags så satt jag vid skrivbordet med henne i knät, och nappen låg precis framför henne. Så hon försökte ju att ta den, men händerna ville inte samma sak, sötnosen! Så kollade jag bort i två sekunder (hade tänk att filma hennes försök för hon ser så söt ut, men så slutade hon försöka, så jag kollade på mobilen för att stänga av kameran) och när jag kollar på henne igen så sitter hon såhär:


Och håller i nappen! Åh, sötnos, börjar bli så duktig :)!

Och stark börjar hon bli också, hon sitter själv i stolen vid matbordet, inte speciellt stadigt men med lite hjälp så fungerar det super! Så hon sitter där medan vi äter och pratar och tittar och så klart så har hon sin lilla leksak framför sig, ett färgglatt tåg. Fast den bästa "leksaken" vid bordet är morbror, hon är så kär i min bror, haha. Hon sitter och tittar på honom i princip hela tiden medan vi äter och hon ler och pratar för fullt med honom, hur sött som helst! Och alltid samma sak vid matbordet :)

Sen har hon ganska länge kunnat dra sig upp från liggandes till sittandes, men nu på senaste tiden så har hon tagit det steget längre och drar sig vidare ifrån sittandes till stående. Gullunge! Inte allt för stadigt med att resa sig, men hon gör det ju självmant, så då tycker jag det är okej att hon gör det. Inte som att jag tvingar upp henne direkt :)

Sen har hon börjat "pussas" också, haha. Vet inte om man ska kalla det puss riktigt, om man pussar henne på kinden vänder hon huvudet emot den som pussar så att hon kommer mun mot mun. Sen så ÖPPNAR hon munnen, så det blir en ganska slemmig puss, haha! Sjukt kul att se när hon gör det, och ganska så sött ändå, men jag tror egentligen det mer är en "ÅH, mat!"-reflex, för det ser ut som att hon försöker hitta vart hon ska suga ;)

Nä, nu får det räcka för idag! Laddar kanske upp en video imorgon eller så där hon ställer sig upp ifrån liggandes, så ni får se! Den finns på facebook också, annars :)

Ha en bra och, förhoppningsvis, snö-ig natt där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0