Tandläkaren

Då var jag hemma ifrån första stoppet på dagen som var tandläkaren, surprise surprise med min titel där! Jag behövde i alla fall laga en tand, så fick gå tillbaka till tandläkaren och fixa det nu, usch. Jag känner mig i alla fall duktig för jag klarade mig utan bedövning, men för att vara ärlig så skrämde bedövningen mig också, så både mod och rädsla där, haha! Fast borrningen kändes inte så mycket, ilade till lite mot slutet, men det jobbigaste var att ligga på rygg. Låg på rygg 10-15 minuter sen var jag tvungen att gå upp, kände mig helt yr av att ligga där, så fick en liten paus, sen fyllde de i tanden och gav mig en ny paus. Behövdes, man ska inte ligga på rygg när man är gravid märkte jag. Och sen fick hon den bra idéen att hon bara skulle ta bort tandsten innan jag fick gå, och det gjorde ju jävla mycket ondare än vad borrningen gjorde, så skulle jag tagit bedövning hade det varit för den delen i sådana fall. Usch.. Men jag överlevde!



Nu ska jag gå upp och väcka min bror tydligen, sen så blir det att fördriva tiden tills klockan 13.00 då jag ska träffa min barnmorska igen, tror jag måste ta blodprov denna gång igen också för hon sa att man brukar ta ett i v.35 och jag är ju i v.36 nu så.. Förbereder mig mentalt på det och hoppas på att jag inte behöver :)

Ta hand om er så skriver jag mer efter barnmorskan, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0