Midwife

Idag var jag också hos barnmorskan igen. Inte samma som förut, för hon har semester, så fick träffa en ny idag. Tyckte inte direkt om henne. Först så när hon mätte magen så kändes det inte alls lika som när den första mätte, så jag tror inte hon tryckte lika mycket för att få "bara" livmodern och inte själva .. fettet? Plus att hon började längre ner, så från att ha perfekt följt mittenkurvan så låg jag precis innanför övre strecket? Jag tror knappast min mage växt SÅ MYCKET sen sist jag var där.. Så vi får väl se nästa gång jag går dit, tror inte det är så stor skillnad på denna gång och nästa i storlek, för hon verkade mäta helt annorlunda..
Sen så vägde hon mig, och vågen visade 99 kg. Jag har alltid vägt ganska mycket, när jag var som mest aktiv och dansade 3 gånger i veckan och faktiskt inte hade så mycket fett på kroppen så vägde jag ändå nästan 80 kg. Så vikten har liksom alltid varit hög, och jag skrev in mig som 93 kg i vecka 14, så att jag gått upp 6 kg från v.14 till v.31 tycker jag faktiskt inte är så farligt? Men det enda hon kollade var mitt BMI, som låg på 31, ÅH NEJ DET ÄR FETMA så hon babblade i timmar (okej minuter, men kändes länge) om hur dåligt det var och blah blah. Min vanliga barnmorska har inte nämt det ALLS. Och jag tycker faktiskt inte att det är så farligt med 99 kg ändå? Men det var det tydligen..
Sen stack de mig i fingret för att kolla blodsockret (en av de grejer hon babblade på massor om i samband med BMI) men hon i labbet sa att det såg jättebra ut! Så HAH HAH på dig, barnmorska!
Today I was at the midwife again. I didn't have my normal one, because she's on vacation, so I had to meet with a new person. I didn't like her. First when measuring the stomach she didn't do it the same way as the first, because she wasn't pushing as much to just get the uterus and she started further down. So instead of continueing to perfectly following the middle curve I was almost over the highest curve instead? I don't think my stomach grew THAT MUCH since last time.. So we'll see next time I'm going there, I don't think it'll be such a big difference from today to the next time, because she measured differently..
And then she wanted me on the scales. It showed 99 kg. I've always had a high weight, when I was the most active and danced 3 times a week and didn't have that much fat on my body, I was still almost 80 kg, so.. And I wrote myself in at 93 kg at week 14, so I've gained 6 kg between week 14 and 31, which I don't think is so bad? But she went on and on about my BMI being at 31, OH NO THAT'S COUNTED AS FATNES. She went on for hours (okay, minutes, but felt like hours) about how bad it was yada yada. My normal midwife didn't say anything AT ALL about it. And I don't think 99 kg is that bad tbh? But apparently it is...
Then they stung my finger to check my bloodsugar (one of the things she was babbling on about when talking BMI), but the person in the lab said it looked really good! So HAH HAH on you, midwife!

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (Won't be published)

URL/Blogaddress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0