Pepp, pepp, pepp!

Tror jag nämnt det, men jag pluggar på distans, och gjorde även när jag jobbade. Men nu kör jag fullt ut när jag ändå är arbetslös, tror nästan jag ska fortsätta med det och satsa mot höstens intagning. 
 
Matematik 4 går sådär om jag ska vara ärligt. Det är segt. Väldigt segt. Men jag tar mig igenom kursen. Halvvägs so far, ligger nog på en sådär 30% fart på matten, ingen motivation där alls, för det är inget som intresserar mig eller behövs för framtida studier, det är bara ett ont måste. 
 
Biologi däremot, oh my säger jag bara! Startade kursen i måndags, på 50%, så jag skulle ligga på "nästan 100%". Började tjuvläsa boken lite smått redan i torsdags förra veckan, och på måndagen när kursen öppnades gjorde jag färdigt uppdrag 1 (Kursen är uppdelad i 3 studieguider med ett uppdrag på varje studieguide), förutom en laboration som ska bifogas, inväntar svar på läraren då djurbutiken inte har vattenpest som krävs för laborationen. Idag skickade jag in uppdrag 2. Och har läst en hel del in på studieguide 3 redan. Jag räknar med att skicka in uppdrag 3 i veckan, och beroende på lärarens snabbhet på att svara på min fråga, ev även laboration 1. Det flyter på riktigt bra med andra ord! 
 
Tänker försöka hålla det här tempot i Biologi 2 också, det är så intressant och jag verkligen längtar efter att få läsa kursen! Dock måste jag slänga in lite matematik under nästa vecka (tex imorgon) också, men det blir nog bra ändå, haha. Sen avslutar vi med fysik 1a och fysik 2, sånt där ont måste det också, haha. Bättre än matematik i alla fall... ;) 
 
Sjukt pepp på att plugga just nu, inte behörigheten (bortsätt från biologi, det är jag pepp på!) utan på att plugga "på riktigt", på högskola/universitet, och faktiskt få en riktig eftergymnasiell utbildning! 
 
Högskoleprovet om 1½ månad, ska plugga till det också. Vafan, vi satsar 200% så ska vi nog ro det här i land, eller vad säger ni? ;) Men nu blir det att sova, så man orkar upp till gymmet och matematikpluggandet imorgon. Kram på er där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0