Sjukstuga

Lilltjejen har pendlat mellan 39.5 och 40.5 både i onsdags eftermiddag, hela torsdagen och hela dagen idag. Känns som hon kokar. Dock är hon pigg, till och från i alla fall. Ena stunden ligger hon halvt död på soffan och bara gnäller, nästa stund så ska hon dansa mitt på golvet med mig. Det jobbiga är att hon knappt äter elle dricker. Igår drack hon en hel liter nyponsoppa, plus åt lite annat här och där, en hel korv bland annat. Idag har hon fått ner en halv flaska (kanske 2 dl?) blåbärssoppa, en festis (25cl), några pommes (3-4 kanske?), några räkor (10 tror jag mamma räknade det till) och så lite majs nu på kvällen. I normala fall dricker hon 3-4 flaskor (ca 20cl) med dryck bara på eftermiddagen. Sen på förmiddagen går det väl ner 2-3 stycken kanske. Och idag har hon fått ner drygt en flaska. Kissat har hon heller inte gjort sen strax innan 14 idag. Så ska kolla blöjan sen när hon somnat, för så länge hon kissar är febern i sig inget problem (kiss visar att hon får i sig illräckligt med vätska, men det får hon ju inte...) Imorgon är det dag 4, så då blir det att åka upp med henne för kontroll om det inte ger med sig under natten. Vilket jag inte tror, tyvärr....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0