30 oktober 2012

Varit på julbord idag. Japp, ni läste rätt. Julbord. Det är nämligen så att vi snart kommer börja sälja julartiklar på jobbet, och då är det bra om vi fått smaka lite själva :) Så idag åkte jag ifrån jobbet redan vid 15.00 (jobbade eftersom 5-6 personer var i köket och förberedde för julbordet) och hämtade Nathalie från dagis. Hem, mysa, äta och sen tillbaka till jobbet. Gick igenom våran "Smakfullt Jul", det är så vi kallar våran tidning som kommer ut en gång i månaden med massa bra erbjudanden, och denna, som namnet avslöjar, speciellt inriktade på julartiklar! Och efter det mat mat mat! Massvis med mat! Fick bli en doggiebag för min del, då det vart lite sent och Nathalie var trött efter en (nästan) heldag på dagis. Men trevligt och gott var det!

Och nu är det bara 2 dagar kvar! Ska skriva en inköpslista/meny för en vecka framåt ikväll, så tänkte jag åka och handla imorgon så jag hinner laga åtminstone en gång imorgon redan (för matlåda till torsdag). Tänkte göra storkok nu de första gångerna så jag har lite att frysa in, skönt att bara kunna ta fram när det kör ihop sig totalt. Sen när jag har några i frysen blir det två portioner (drygt, eftersom Nathalie äter också såklart!) varje gång så jag har en portion till matlåda dagen efter. Nu får jag lära mig att planera!

Nej, lite plugg på denna dagen nu då, så blir det däcka i sängen efter det. Eventuellt ett avsnitt av New Girl, nya serien jag har börjat kolla på nu när Ugly Betty är slut. Riktigt rolig faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0