Pulverdiet - Dag 1

Första dagen avklarad. Känns inte så farligt ändå, måste jag säga. Hungern har inte riktigt tagit i än (det kommer säkert imorgon eller så), men känner den men inte så att det är jobbigt i alla fall. Skönt. Lite drygt med föräldrar och en bror som har köpt MASSOR av godis, känns så surt när man kommer in i vardagsrummet och ser två stora skålar och man vet att man borde inte äta, men det ser såååå gott ut. Men jag håller ut! JAG SKA KLARA DET HÄR! Det är bara 13 dagar kvar nu ju, haha! ;)

Beröm tycker jag om också, haha. Antti berömmer mig mycket, flera gånger om dagen att jag gör bra ifrån mig, att jag är duktigt. Det behövs faktiskt, känns så mycket bättre och enklare att motstå när jag vet att han peppar mig också. Han tillät mig tillochmed att äta lite godis om jag ville, jag behövde inte skippa det helt, men eftersom jag har hans stöd lyckades jag säga nej åt det också ;) Nolltolerans som gäller här. För även om jag gör det här för att gå ner i vikt så har jag även andra tankar bakom det hela:

- Jag vill ta bort småätandet. Jag springer ofta in till köket, utan att vara hungrig egentligen, och försöker hitta något att stoppa i munnen.
- Jag vill få bort sötsuget som jag har. Det påverkar ju också småätandet. Jag vill inte känna att jag hela tiden måste ha något sött, utan att jag klarar mig utan det. Och skulle jag verkligen behöva något sött ska t.ex. en melon kunna klara det, eller eventuellt någon enstaka godisbit, inte massor av godis.
- Jag vill minska mina portioner. På sista tiden har jag ätit ganska stora portioner. Har det varit gott så har jag tagit lite extra. Fast jag inte är hungrig. Och det är väldigt dumt! Så jag vill se till att jag kan äta små portioner och vara mätt och nöjd på det.

Ikväll/natt blir jag barnfri också. Mamma har erbjudit sig att ha Nathalie uppe, att hon ska få sova hos mormor, så jag ska lämna av henne på övervåningen snart ;) Hon sover redan i min famn, så förhoppningsvis fortsätter hon sova när jag lägger ner henne. Och imorgon blir det gym igen, min bror ville åka också (han sov när vi åkte imorse, jag och pappa) så vi tar en sväng ännu en gång.

Nä, nu ska jag gå upp som sagt, skriver imorgon om dieten igen! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0