Finland-uppdatering

Ja, det har ju inte blivit så mycket uppdatering här på sista tiden, eftersom jag är i Finland som sagt :) Det är jättemysigt och bra, men tänkte ge er en liten uppdatering i alla fall på vad som händer runtomkring :)

Till att börja med, ni vet det här ryktet om att finnar älskar att basta? Jag kan påpeka att det är nog mer än sant. Jag vet inte hur många gånger de har varit i bastun här under tiden jag varit här, många är det i alla fall! Och sen har de en sånhär liten rolig grej att de bastar, springer ut och badar, bastar igen, osv. Och finnar är inte skygga med att dölja sig själva heller, haha! Jag vet inte hur många rumpor jag sett sprungit förbi mig och sedan försvunnit ner i vattnet när jag suttit på bryggan. Jag själv är inte så JÄTTEförtjust i bastu, det händer att jag går någon gång, och vi har ju en bastu hemma också, men jag har hållit mig undan för det här i Finland. Har dessutom hört att det inte ska vara så jättebra när man är gravid, men Antti's mamma bastade hela tiden när hon väntade Antti och hans bror, så jag vet inte riktigt. Men jag trivs bra med att sitta på bryggan eller bada medan de bastar. Sen får jag ju sällskap av en liten Antti då och då när de är dags att svalka sig :)

Ni ska få se en bild när jag kommer hem, tagen så man ser bryggan och sen utåt. Det är så otroligt vackert, och det ligger precis nedanför deras sommarstugan (som ligger 2km från deras hus, så det är nära också!). Ofta blir ju bastun lite senare på kvällen, och då sitter jag där och ser solen gå ner medan jag väntar på deras svalk-stund. Åh, det är så mysigt!

Annars då? Nja, inte så mycket, vi har mest tagit det lugnt, kollat film osv. Vi var ute och åt kebab en dag i veckan, jag fick ett sånt otroligt sug efter kebab bara sådär, så Antti sa att vi kunde åka och äta det, söto! Sen var en av Antti's och hans brors kompis här ett par dagar också, så vi stack ut och åt hamburgare på en restaurang då också :) Sen har deras kusin tittat förbi någon dag också, annars har vi mest varit själva :)

Inga nyheter med bebis förövrigt, den verkar trivas där inne och har ännu inte gett några signaler på att vilja komma ut den närmsta tiden, sen kan det ju gå väldigt snabbt efter att den väl gör det, men inga signaler än i alla fall :) Men det är ju ändå drygt 5 veckor kvar, så vi får väl se.

Nä, nu ska jag försöka fördriva tiden lite här medan jag väntar på att Antti ska komma tillbaka, han och hans bror stack till sommarstugan för att flytta över lite ved härifrån till sommarstugan, så de har till blandannat bastun (förvånad?). Och jag bakade en kaka medan, en daim-kladdkaka, så den ska vi väl äta när de kommer tillbaka :) Myspys!

Ha det så bra där ute, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0