Barnmorska

Idag var jag hos barnmorskan igen, och precis som jag klagade förra gången så hade mitt mått blivit MINDRE än sist.. Jag sa ju att hon inte mätte bra alls.. Sen sa i för sig min barnmorska att det också kunde bero lite på hur barnet låg vid tillfället. Hjärtljuden var bra, han eller hon hade inte helt jämnt ljud vilket var bra för det skulle inte ligga på en rak linje hela tiden. Och så hade barnet redan vänt sig och låg fint med huvudet neråt :) Så blir i alla fall inget krångel med att den vill ut med benen först, haha, och det känns faktiskt lite lugnande :)

Sen så har man ju sådan tur så man åker förbi affären på vägen hem, så min kära familj dissade mig och frukost imorse och lät mig åka in och handla nytt färskt bröd åt dem på vägen hem från barnmorskan, haha. Åh, vad jag blir utnyttjad för mitt körkort, men än så länge är det ändå kul att köra runt, så vem bryr sig :)

Nu ska jag och mammi ner på stan och kolla skor, de sandalerna jag har är så mycket tunna band på, och mina fötter sväller så snabbt just nu, så det känns som jag ska ha nya skor med färre och tjockare band. Förberedelse inför Finland liksom :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0