Barnshopen

Vi har en butik här i Västerås, Barnshopen, som säljer begagnade kläder och leksaker. Jag själv har alltid varit lite emot de här med second-hand, jag tycker det är lite äckligt att använda det som andra använt förut. Jag vet att allt är tvättat och rent osv, och det är ju inte som att det är intima grejer (eller?) men jag skulle aldrig själv använda det. Men till en bebis känns det mer okej faktiskt! För det första så är de ju så små så kort tid, och växer ur kläderna, så de är ju inte använda speciellt länge! Och allting var i hur fint skick som helst. Så jag och mamma tog en sväng förbi för att kolla lite hur butiken såg ut osv, hade ju bara kollat in den på internet innan. Och det var verkligen superbra där inne! För det första så är det i princip proppfullt med kläder, allt från storlek 50 upp till barnkläder där man använder small/medium/large storlekar istället. Utöver det hittar man även leksaker, gåstolar, gunghästar, vagnar, you name it! Flertalet prinsessklänningar fanns tillgängliga också om sådana saker skulle vara aktuella i framtiden ;)

Jag gick därifrån med en ny pyjamas (hade ju inte köpt några sådana ännu, haha :), två byxor i 56 (har väldigt mycket bodys och väldigt lite byxor märkte jag), fem par strumpor och två mössor, samt två leksaker som jag kan hänga i babygymmet som mamma köpte häromdagen. Det saknade en del av leksakerna som ska hänga, men det är ju ganska mysigt för då kan jag hänga upp vad jag vill :) Sen så blev mamma lite shoppingsugen också och inhandlade ytterligare en pyjamas, en mössa och en helbody-dräkt. Mys, tack mamma! Hon får lite sådär kli i fingrarna ibland, och måste inhandla något hon med ;) Hon påpekade även att detta skulle bli hennes favoritbutik i framtiden, och berättade för min kära far att det fanns både gunghästar och gåstolar och prinsessklänningar, så det passade jättebra när morfar ska gå och handla julklappar! ;)

Om någon annan vill besöka butiken och ta del av deras varor så kan ni hitta hemsidan här: http://www.barnshopen.nu/

Nå, nu har ni i alla fall fått en liten uppdatering av vad som hänt, för det är i princip allt som hänt än så länge, haha! Jag har sååå tråkigt under mina dagar att jag inte vet vad jag ska ta mig till, så om någon vill ses så är det bara att höra av er!



Åh, just det, jag ska plugga i höst också! Jag ansökte till två distanskurser för skojs skull och på antagningsbesked 1 kom jag in på ena och reserv på andra, däremot så är jag antagen till båda i antagningsbesked 2! Så det blir lite 3D-modellering i en termin och lite finska i två terminer framöver, spännande :) 3D-modellering är ju något jag vill hålla på med, eller i alla fall grafisk design, och finskan tyckte jag vore lite roligt att lära sig, dels för att spionera när Antti chattar med folk och för att förstå deras hemliga konversationer (A) Nä, men bara kul att förstå! :)

Nåja, nu ska jag ta och slappa ett liiiiitet tag till, sen tror jag att jag ska göra nytta och stryka, eller vad tror ni? Låter som en tråkig men bra plan? Ni får ha det så bra där ute, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0