Barnmorskan

Ja, som sagt så var jag hos barnmorskan idag. Tycker det är ganska mysigt ändå, att se att bebisen mår bra och att magen växer som den ska osv. Magen ligger kvar på kurvan som vanligt och hjärtat slår på bra, underbart! Mindre underbart är att min barnmorska nu drar iväg på 4 veckors semester och jag får tillbaka den där jobbiga barnmorskan jag pratade om förut. Usch. Och förhoppningsvis går jag inte över tiden, så isf har jag henne enda till förlossningen. Usch, igen? Tyckte verkligen inte om henne, men men. Två veckor till nästa besök och sen är det bara 2 veckor kvar på min ordinarie barnmorskas semester, så får väl stå ut? Haha.

Sen blir det kanske IKEA idag, vi får se om mamma orkar och inte ska ut och träna med resten av familjen :) Då blir det lite nya sängkläder (ett par räcker nog inte så långt, haha), underlakan, täcke och spjälsängsskydd i alla fall.

Glömde förresten nämna att när jag kom hem ifrån Finland hade mamma och pappa gjort fint i källaren! Jag "får" ju rummet utanför mitt, som hittills bara varit garderob, till barnrum. Så de hade kastat ut alla gamla garderober och gjort nya hyllplan/lådor där, samt dragit för med tyg som "dörr" till dessa. Ser mycket bättre och mysigare ut än garderoberna som stod där förut. Sen så hade de kastat ut en av fåtöljerna till mitt rum istället, så det fanns plats till sängen i rummet, och satt upp söta tavlor och gosedjur och allt sånt. Så hade hon gjort det mysigt genom att bara tända bordslampan där inne när jag kom hem, så det var jättesött! Och sen hade de också piffat till mitt rum lite, ny säng har jag fått eftersom min andra var ganska gammal och tydligen "kände man igen den", alltså botten på sängen. Så de bjöd de mig på, samt att de hängt upp gardiner på sidan av fönstrena (bor ju som sagt på källarplan, så har små fönster, går inte att ha vanliga gardiner) och gett mitt rum lite mer färg. Mysigt! Sen hade mamma varit på shoppinghumör också, så jag fick en skötväska (som man kan veckla ut för att få som en skötbädd), sängkläder till bebisen, sängkläder till mig själv (när jag ska flytta hemifrån, någon gång), leksaker för sand/vatten (hon var tvungen, var hennes förklaring, haha) och våtservetter. Och pappa fick äran att bygga spjälsäng och skötbord med mig, efter ett antal svordommar över hur "bra" IKEA saker är, haha :)

Ser det inte mysigt ut?

Här kommer förresten bilden ifrån Antti's sommarstuga som jag lovade er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0