Powerbar

Som de flesta vet är jag svag för sötsaker. Tar man en är man körd sen, åtminstone jag. Så det måste jag verkligen jobba med ;)

Men det här receptet måste jag bara dela med mig av! Ni vet powerbars som man köper i affären? Söta, goda, och fyllda med dåliga ingredienser... Just det, men gör man dem hemma vet man ju exakt vad som är i dem! Dessa är 6 msk havregryn (jag använder fiber/fullkorn), 1 dl russin (jag blandade russin och dadlar istället. Både torkade och färska och tog lite drygt en dl), samt 1dl jordnötter. För att få det att binda lite bättre tog jag i lite lite lite vatten. Dadlar är ju väldigt sött (speciellt torkade) så de är verkligen söta bars, men samtidigt fyllda med nyttigheter! Dock kan jag tänka mig att de är väldigt kalorifulla, så man kan inte vräka i sig av dessa ändå :) Glömde väga ingredienserna, men får göra det nästa gång. För det kommer garanterat bli en nästa gång! Perfekt snacks om man har bråttom och behöver ett litet mellis ;)

Det blir totalt 4 små bars av ingredienserna, eller 2 normalstora om man föredrar det. Jag gör hellre mindre, för då känns det som att man kan äta mer ;) Sedan är det bara att plasta in den och lägga i kylen, alternativt frysa den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0