Otålig

Jag är en väldigt otålig person. Jag vill att allt ska ske nu nu nu. Vill inte vänta. Så bra att jag odlar då, eller hur? Det är ju BARA vänta vänta vänta i början. Och sen är det vänta, vattna, göda och vänta igen.

Jag erkänner att jag kollar mina frön direkt när jag vaknar. Men såklart händer det ju inget såhär snabbt. Eller? Förstå chocken när min dadelkärna (som dessutom var ifrån en TORKAD dadel, fick höra att färska hade mycket störrw chans att gro) redan börjar spricka igenom det hårda skalet?!

Okej, det är inte mycket. Knappt så det märks egentligen, men otålig som jag är så är jag överlycklig! Nu kan man följa deras utveckling! (Har 3 dadelfrön, alla har börjar spricka upp lite)

Ni ser det lilla ljusa som sticker upp i hörnet högst upp på kärnan? Det är min liiiilla planta! <3

Dessutom köpte jag ananas, mango och avokado igår. Ska plantera alla dem också, spännande va? ;) Mango och ananas behöver jag köpa mer jord för att plantera, men avokadon behöver bara vatten (och tandpetare) för att gro ibörjan. Hur kul är det inte med massa annorlunda växter?! ;) Kommer uppdatera om dessa när jag väl planterat dem :)

Nu ska jag gå och äta frukost och sen fixa kyckling- och pastasallad till våran lilla utflykt idag. Åker om 2 timmar och hämtar Joss. Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0