Mellanmål

Hur många kan stolt medge att de har ätit glass till mellanmål? - Jag kan!

För denna glass kan man vara stolt över! Den innehåller:
- 250g lättkesella (jag tog 115g kesella och resten turkisk lättyoghurt)
- 1 äggvita
- 2 msk honung (eller 3 msk stevia strö om man föredrar det)
- 1,5 msk kokossmör eller 3 msk riven kokos (jag tog riven, men smör blir nog bättre när man slipper alla bitar!)
- 0,5 dl mjölk (jag tog lättmjölk)
- 2 msk Whey Vanilj

Blanda äggvitan med stevia/honung och blanda sedan i resten av ingredienserna. Saknar ni glassmaskin som mig så ställer ni in smeten i en bytta i frysen och rör om med 15 mins mellanrum tills den är lagom konsistens.

Jag rörde en timme och sen gick jag och la mig. Idag var den som en isklump... ;) Kan tänka mig att den stelnar bättre (och kanske inte lika mycket) om man fortsätter röra, men jag körde den i micron på svag värme (låta den stå framme borde ju också fungera) och rörde om för att kunna få ut någon glass - och det fungerade det också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0