Lugnt...

Jahaja, efter Nathalie lagt sig sprang jag ut på balkongen. Svinkallt, men värt det. Har nämligen börjat fixa med odling där nu! Köpte plantor igår, två cocktailtomater (en röd och en gul) samt en röd chili. Dessutom köpte jag frön; plocksallad, mangold, smultron och vintersallad (tills sensommar/höst plantering när plockisen tagit slut nästan ;)

Dock räcker inte jorden, och mina hinkar måste få hål i botten så plantorna inte drunknar... Så plantorna står kvar i köket, men fröna har fått åka ner i jorden åtminstone! Sallad och mangold ute (de ska ju direktsås), medan smultronen gottar sig i värmen inomhus. Dessutom tryckte jag ner några apelsin och melonkärnor, får se om det blir något där, det gjorde man ju alltid när man var liten :) De står också här inne i värmen!

Dessutom får jag en änglatrumpet av mamma senare, när den växt till sig lite. Väldigt sugen på vindruvor också, så det blir det nog kanske en planta av, haha ;) Och såklart jordgubbsplantor när de börjar sälja sånt! Dessutom ville jag ha kryddor, men de på plantagen var så hängiga och fula så jag hoppade det. Förhoppningsvis kommer nya snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0