Det går bra nu!

 
Fick mail idag om att jag blivit intagen på studier. Distansstudier. Det är kompletterande gymnasiestudier - vill inte slösa mer högskoleveckor med studiestöd, och då har jag kompletterat klart om jag bestämmer mig för att läsa till läkare ändå. Annars ger det åtminstone lite mer pengar just nu. Kemi 1 & 2, Biologi 1 & 2, Fysik 1a & 2 samt Matematik 4. Totalt är det 750 poäng på 20 poäng/v = 37,5 vecka, vilket innebär att studierna pågår tills årsskiftet. Men om jag vill söka läkare redan till våren måste jag vara klar till 7/11, nästan 2 månader i förväg. Då måste jag alltså läsa mer än heltid för att lyckas, haha. Nå, vi får se! Vi tar det som det kommer. 

Semestern är bestämd, men inte bokad än. Men det är väl 90% klart vart det blir och när. Blir tillbaka till Turkiet, men denna gång till Lara, 16 km utanför Antalya tror jag det var. Det blir 3:e gången vi är i Turkiet, men det är ett billigt resemål och varmt nog. Dessutom orkar man inte flyga längre resor med småbarn, så ca 4 timmar är lagom långt borta! 24/8 har vi pratat om. Dels är det skönt att åka på hösten (eller på gränsen till höst när det inte är så jättelångt bort, så det fortfarande är varmt) och dels så kommer jag (och troligtvis Marcus också) att jobba HELA sommaren. Så det får bli såhär, skönt det också! Skickar med några bilder så ni kan bli lite avundsjuka, haha ;) 
 
Vi har stor pool, flera barnpooler (med rutschbanor!), 8 à la carte-restauranger (italienskt, japanskt, kinesiskt, mexikanskt, klassiskt turkiskt, franskt, sushi och fiskrestaurang), all inclusive, 6 barer och massor av snacks-ställen. Helt perfekt! Vi kör alltid all inclusive nu för tiden, det blir både billigare och bekvämare, bara gå och plocka när man vill under hela dygnet! Dessutom har vi ett eget minitivoli (får se om Nathalie är stor nog för att åka och tycka det är roligt då), spa, gym och massor av aktiviteter såsom fotboll, dart, bordtennis, dansundervisning, you name it! Lite avundsjuka blir ni väl ändå? ;) 

Och imorgon blir det filmkväll här hemma. Jag och Joss ska äta massa onyttigheter och dricka lite gott, sånt där lyx man inte unnar sig så ofta! Så Nathalie får sova hos mommo och det är hon så glad över, så vi får det ganska bra allihop :)

Arbetssökandet går inte så jättebra, men vet ni vad? Det kommer när det kommer, just nu känns det bra ändå! :)

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0