Slösa lite pengar på MIG?

Jag har aldrig varit en såndär tjej som shoppar upp alla pengar eller spenderar tusenlappar på skönhetsprodukter. Det har aldrig varit 'jag'. Men nu känner jag att jag borde väl också få lägga lite pengar på migsjälv? Har redan lagt ut över en tusenlapp på Fitnessfighten (2 månader), för att börja forma kroppen till något jag kan vara nöjd med. Efter denna månad kör jag stenhårt själv istället. Men resten då? Finns det något som ser så bra ut som långa, fina naglar med ett härligt, matchande lack ovanpå?  Mina naglar har alltid varit jättemjuka, så pass mjuka att de går att BÖJA. På grund av detta har det alltid slutat med att jag blivit sur och bitit av dem, och sedan fastnat i nagelbitande i några månader, innan jag sparar ut igen, för att få samma mjuka resultat. Så nu funderar jag på att inhandla lite produkter som ska hjälpa, och enligt 'betyg och omdömme' vara väldigt bra produkter, allihop! 
Nagellacksremover är som det låter, en remover för nagellack. Fri från Aceton, olja, färg och parfym. 
Nagelstärkaren innehåller kalcium och vitamin B5 och skyddar och bygger upp nageln. Den skyddar även från att vatten ska tränga sig in i nageln, vilket gör nageln mjuk. 
Sen ett 'Mirakel kit', innehållande handcreme, nagelbandscreme, nagel- och nagelbandsrengöring, myrraolja, fil, manikyrpinne samt nagelborste. Tänkte köpa de fyra första grejerna separat men insåg att kitet blev faktiskt billigare, så bättre att testa det. Dessutom får jag fil, manikyrpinne samt nagelborste på köpet också då! ;) 
 
- Nagelborsten används för att ta bort hudrester ifrån nagel och nagelband.
- Myrraolja innehåller mandelolja och E-vitamin som ger näring och återuppbygger naglarna. Denna är speciellt för att stärka mjuka naglar.
- Nagel- och nagelbandsrengöring är en 'specialrengöring' som effektivt tar bort döda hudceller. Detta ökar syretillförseln som därmed påskyndar nageltillväxten och förbättrar dess kvalité.
- Nagelbandscremen  mjukar upp och ger näring och fuktighet åt nagelbanden och påskyndar uppbyggnaden. 
- Handcreme mjukgör och återfuktar. För vad är snygga naglar om händerna ser torra och äckliga ut? ;) 
 
Alla dessa 3 (kit, stärkare och remover) kan jag köpa för 230kr. Det är ju inte hela världen?! 
 
Dessutom har jag införskaffat något för att hjälpa ett annat av nyårslöftena; 
Får se hur lång tid det tar för dem att bli vita med denna, ska ju bli en 'shade' vitare varje vecka. 
 
Nåja, slutpratar om naglar och skönhetsprodukter osv. Försöker söva Nattis just nu, som blivit riktigt jobbig att få och sova, hon kämpar verkligen emot. Efter hon somnat blir det första Fitnessfighten-passet på en hel månad, wiho! Kämpa kämpa, nyårslöfte och beach 2013 här kommer jag. Därefter tänkte jag ta en skön, varm dusch och sen fortsätta "skönhets"-snacket genom att passa på att plocka brynen lite snyggare. Jag måste erkänna att jag känner mig mer och mer fast i hela den här skönhetsgrejen, men jag tar en grej i taget och börjar lite smått. Först  tänderna för några dagar sen, nu träningen, brynen har jag plockat lite smått då och då i någon månad och snart börjar jag väl kanske med naglarna då. Det som återstår är håret, men det vet jag inte hur jag ska göra med. Behålla långt och bara tunna ut det, med andra ord samma som nu, klippa typ en "page" och tunna ut det då också, eller behålla långt och inte tunna ut men istället köpa en locktång och göra snygga lockar varje dag (för hur snyggt är det inte?!) Lite mer än på bilden kanske, men ni förstår hur jag menar i alla fall, antar jag. Beslutsångest. Det får komma när det kommer... ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0