Sjukstuga

Stackars Nathalie, först en förkylning med troligtvis halsont också eftersom hon inte ville äta knappt något. Snoret är kvar, och hostar hör hon lite, men hon äter bra igen så halsen är väl "hel" igen. Vad händer då? Jo, för några dagar sen slog hon i tårna någonstans, så hon fick två (små) sår på två tår. Jaha, jag tänkte inte mer på det, de får ju sår här och var när de springer och far, så jag tvättade rent sen var det bra så. I förrigår såg se lite rödare ut men vi avvaktde. Igår såg vi att det såg infekterat ut, och så hade hon en röd strimma ifrån ena tån upp till mitten av foten, där hon hade en liten röd cirkel/svullnad.

Jag ringde Familjeläkaren och fastän de skulle stänga och låsa dörrarna om sådär en minut (jag skojar inte, det var precis innan stängning så jag hade tur att jag kom fram och inte behövde ringa 1177 istället) så fick vi komma upp, de höll dörrarna öppna för oss efter låsning. Skönt att slippa en jouravdelning eller akuten eller så, eftersom de faktiskt tyckte det lät så seriöst att de skulle kolla på det.

Distrikssköterskan kollade först och hämtade en läkare för att kolla upp det också. "Röda streck ska man ta seriöst" sa läkaren efter en titt, och så skrev han ut antibiotika/pencillin till Nathalie. Så nu ska det tas i 10 dagar, och det ska tydligen inte alls smaka gott, men Nathalie har hittills tagit sina doser utan problem, duktiga tjejen! :)

Och för att hon var så duktig (även fast hon vart ledsen för hon inte fick springa, haha) så köpte vi Max på vägen hem, Nathalie ÄLSKAR strips, så hon var lyckig. Låg några kvar på bordet sen igår kväll, så hon började dagen med några kalla, mjuka strips också, lät inte lika lockande? ;)

Och ni ser ju hur sjuk hon är? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0