31 oktober 2012

Imorgon kör jag igång! Mitt nya liv! Och jag har redan nu börjat förbereda. Kylen är fylld med grejer jag ska ha med till jobbet imorgon. Måste ju ha både lunch, mellanmål och ytterligare ett mellanmål.

Till lunch har jag lagat en kycklinggryta som jag nämnde tidigare, provsmakade lite och den var riktigt god! 25g ris kokas enligt förpackningen. 150g kyckling steks i lite olja. När den nästan är genomstekt lägger man i 1 hackad vitlöksklyfta och 30g hackade/skivade champinjoner (färska) och låter det fräsa en stund. Därefter tar man bort stekpannan ifrån plattan och lägger i 30g skivad banan (låt er inte luras, 30g banan är en jätteliten bananbit, de väger mer än man tror!) och 50g kesella som man försiktigt rör ner för att det inte ska skära sig. Egentligen ska det vara 2 msk gul lök också men jag klarar inte av konsistensen av lökbitar så jag bytte ut den mot andra grönsaker (man får byta och mixtra som man vill med grönsakerna! :). Vill man ha i lök så lägger man i löken samtidigt som vitlöken och champinjonerna. Till kycklinggrytan serveras det en enkel sallad av 40g salladsblad, 30g gurka och 30g tomater. Tog en bild av maten som jag lägger upp i ett eget inlägg strax, ifrån mobilen.

Mellanmål 1 (förmiddagen) är minikeso smaksatt med kanel och äppelbitar. 140g minkeso blandas med 1tsk kanel och äta med 50g äpple. Jag skar ner mitt äpple i små kuber, men la de på sidan om keson. Man kan göra som man vill, om man vill blanda ner det eller om man vill äta äppelklyftor på sidan, osv.

Mellanmål 2 (eftermiddagen) fick bli en hallonsmoothie. 140g lättkesella (kvarg) blandas med 60g hallon och lite vatten. Egentligen ska det mixas men eftersom Nathalie sover så blandade jag ihop det för hand, och det fungerade fint det med! Vatten får man prova sig fram med, jag hällde i lite i taget och kollade hur fast/lös den blev.

Så nu är jag förbered för morgondagens arbetspass. Utmaningen imorgon blir att inte röra frukt/godis som är framplockat dock! Vi har ju ALLTID frukt framme och oftast godis också. Men det ska Sara låta bli, eller vad säger ni? :) Sen måste jag komma ihåg att dricka mycket vatten också, det är jag dålig på....

Men men, nu blir det lite plugg och sen hopp i säng så man orkar jobba imorgon. Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0