21 oktober 2012

Jag har glömt att skriva en massa grejer, men tänkte skriva lite snabbt nu om en del grejer.

Nathalies födelsedag - Vi firade Nathalie i nya lägenheten. Min familj, min faster + familj, min farmor och farfar, Joss, Simon, Robin och Alexandra var här. Vi åt tårta och kakor, och Nathalie fick massa fina grejer! Böcker, leksaker, gosedjur och kläder. Det var urmysigt, fast Nathalie var bra trött efteråt, haha! :)

Oxelösund och sjukhuset - Två dagar efter vi firat Nathalie åkte vi ner till Oxelösund och mammas släkt. Nathalie hade dagen innan fått utslag på kroppen som liknande nässelutslag, och under dagarna så försvann de och kom tillbaka på olika ställen av kroppen. Ringde in till sjukvårdsupplysningen och fick reda på att det är en allergisk reaktion som måste stoppas. Åkte in till jouravdelningen och satt där i 3 timmar ungefär istället för att mysa med släkten och äta gott. Nathalie fick medicin och utslagen försvann på bara några minuter, skönt! Det enda nya hon ätit var färgämnen (pastafärger till tårtan), men de gör inget test eller så så det var nog inte så farligt ändå. Undviker numera pastafärg i det hon ska äta ;)

Dagis - Nathalie går numera på dagis. De flesta dagarna går det bra att lämna och hon blir inte ens ledsen. Någon gång blir hon ledsen men då går det över innan jag ens lämnat lokalen. Skönt att veta att hon har det bra. Hon gillar dagis :). Hon går full dag måndag och torsdag, och 9-14 tisdag och fredag. Onsdagar är hon ledig.

Jobbet - Har fått en måndag/torsdags-tjänst med hoppinavtal. Med andra ord jobbar jag alltid måndag och torsdag och resterande dagar blir jag inringd om det behövs. Har tillochmed fått några egna kunder som är MINA att ringa! Känner mig viktig ;)

En liten uppdatering av vad som har hänt denna månad som jag slarvat med uppdateringen på. Men nu vet ni i alla fall, är det något speciellt ni undrar får ni väl skriva en kommentar så svarar jag! Nu ska jag kolla klart på ett avsnitt av Ugly Betty innan det är dags att sova, jobb imorgon. Godnatt, kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0