5 november 2012

Jahaja, blev tyst ifrån sovrummet för inte allt så länge sen, så snart kör vi väl igång med dagens träning. Idag känns det tufft att köra, faktiskt. Inte för att jag har träningsvärk eller så (för det har jag faktiskt FORTFARANDE i magen, men endast magen!) utan för att det bara är en sån dag. Började med att försova mig då Nathalie krånglade en timme inatt. Så fick stressa till dagis på 25 minuter (med frukost, blöjbyte, klädbyte och sen ytterkläder + promenaden) och sen vidare till jobbet. Där har vi powerday med lite fina erbjudande, med andra ord är det en leverantör på plats, idag ifrån Findus. De bjöd på frukost (där jag endast kunde äta skinka, tomat och gurka eftersom jag ska äta protein + frukt/grönt till mellanmål. Sedan bjöd de på kycklingbröst med någon quinoa/bön/ärtskotts-blandning, pastasallad och jordärtskockspure-sås. Jag gick ifrån min vanliga meny och åt mest kyckling och så mycket grönsaker jag kunde plocka ur pastasalladen utan att skämmas, samt lite quinoa och pasta. Därefter hade de ju med efterrätt också, vilket jag lydigt höll mig undan ifrån. Både choklad- och lingonkaka och en äppel- och vaniljkaka. Eftermiddagen erbjöd ännu mer frestelse eftersom de överblivna kakorna ställdes ut på vårat frukt- och gröntbord och dessutom fick de sällskap av kanelbullar och ännu en chokladkaka. Jag höll mig fortfarande undan. Lax med ris och skagenröra samt tomat blev min middag för ett tag sen. Sedan har man pratat lite med folk som gjort att man tänkt lite mer på livet runt omkring och då blir det också dåligt. Så nej, idag är det ingen bra dag. Men jag ska kämpa mig igenom träningen nu, ta mig en skön, varm dusch och sen får vi se om jag antingen ska försöka plugga lite eller om jag slår mig ner framför tvn och bara dör lite smått, haha.

Imorgon blir det i alla fall tidigare träning, jag jobbar inte imorgon så då cyklar jag ut till gymmet, kör mig slut på löpbandet (för jag har insett att mina ben blir tröttare än vad hela min kondition blir på cyklen...) och kör styrkan. Sedan avslutar jag nog med lite mer kondition om jag har ork kvar efter all styrka. Men det tror jag nog!

Efter dagens pass har jag gjort 1/6 av Fitnessfighten! Det känns skönt att räkna lite smått, och 1/6 låter mycket bättre än att säga att jag har 25 dagar kvar. Godnatt och kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0