20 november 2012

1) Det känns jävligt skönt att bara kunna sitta här och veta att TRÄNINGEN ÄR KLAR FÖR DAGEN! Så fort Nathalie somnat börjar pluggmaraton. 
 
2) Kunde inte hålla mig borta ifrån vågen och måttbandet ändå. 85.1 kg och 88cm, hoppas så innerligt på att det är mensen som spökar för annars har jag bara förlorat -0.4kg sen dag 10. Dock har jag ju ändå förlorat -5 cm på dessa 10 dagar, plus att man bygger muskler så jag ska väl kanske vara nöjd ändå, det är ju inte vikten som spelar så stor roll, måttbandet är ju viktigare (för det är ju vad folk ser!). Men jag vill ju ner längre i vikt, det stör mig att jag själv vet hur mycket jag faktiskt väger... Men mäter om när mensen är borta så får vi se. 
 
3) Som en liten instickare på 2), mamma och jag bakade i helgen och hon kastade med mig massvis med bullar och lite kakor. Bullarna kan jag hålla mig ifrån, men en kaka som hon bakade, med mandelmassa, kokos och choklad - ÅH, den är så underbar. Så någon kaka har det slinkt i mig också, tyvärr... Och dessutom var hon på Espresso-skola idag med jobbet (jag åker i december!). Det är hos Kraft Food, och de tillverkar ju bland annat Marabou. Och de säljes billigt på plats (en hel kartong med 20 200g chokladkakor för 50:- eller en dubbeldaim för 2:- för att den blivit feltillverkad och saknade Daim-märket utanpå, för att ge exempel) och även då slängde hon med mig choklad. Skulle sagt nej, men jag är ju en sån jävla godisråtta. Fy på mig. Så har slinkt i lite choklad idag också. Men vet ni vad? JAG ÄR MÄNSKLIG! Jag gör "fel". Om man nu kan kalla det fel, alltså. Jag har ändå, på 20 dagar, gått ner 2,4 kg och förlorat 10 cm i midjan, fastän det har slunkit i kakor! JAG ÄR STOLT ÄNDÅ, fast jag varit onyttig! 
 
4) Funderar starkt på att hoppa på 6-månaders programmet ifrån World of Shape. Det är samma grej ungefär, man bestämmer själv hur många träningstillfällen man vill ha (Isf tar jag 7 gånger/vecka i en månad till, sen ner till 4-5 gånger istället efter det) och så följer man kostprogram fortfarande. Är så skönt att man kan få både hjälp, råd, stöd och den där lilla "pushen". 6 månaders kostar 995:-, och nu betalade jag 495:- för en månad, så det är inte speciellt dyrt heller! Känns som att jag på dessa 6 månader kommer kunna skaffa mig en bredare grund att stå på, att fortsätta med! Men har några dagar till att fundera, vi får se hur jag gör! :) 
 
Nu vart det tyst ifrån sovrummet, så nu ska jag plugga. Kram! :) fit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0