2 november 2012

Dag 2 avklarad. Pass 2 avklarad. Träningsvärk i magen, och sen köra plankan och crunch och reversed crunch. Det gör ont! Men jag kämpade mig igenom dem ändå!

Ett pass ifrån fitnessfighten ser ut såhär (3 första dagarna är det samma pass, därefter kommer en övning bytas ut varje dag):
10 min cardio - jag kör på motionscykeln
Pull Over x 15
Knäböj x 15
Statisk planka x 45 sek
Upprepa (ovanstående 3)
10 min cardio
Lateral raise x 15
Höftlyft x 15
Reversed Crunch x 15
Upprepa (ovanstående 3)
Triceps press
Bred knäböj
Crunch

Måste erkänna att styrkan går ganska bra. Det är den där jobbiga cardio som jag känner kommer döda mig. Jag har ingen kondition! Och så ska man ligga på sån hög intensitet! Tror det hade varit mycket enklare för mig om jag hade sprungit istället, enklare att hålla ett högt tempo när du inte måste trycka ifrån med benen för att snurra ett hjul - snabbt.

Imorgon kommer mina armar vara döda - så kändes det i alla fall under passets gång. Men vet ni vad det bästa är? Det är efter passet, när man har svettat sig igenom ett helt pass, en hel timme, och så äntligen får man gå in och ta en varm skön dusch och bara vara så stolt över sig själv som klarade det ännu en gång! :) Så nu ska jag ta den sköna duschen och sen blir det hopp i säng. Har läst att sömn ska vara bra när man tränar och vill gå ner i vikt, så får väl försöka lägga mig tidigare. Godnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0