22 Juli 2012

Dagen idag har gått åt till att ansöka om lånelöfte på nätet. Utan inkomst ser väl inte mina chanser så jättestora ut, Swedbank hade tillochmed en "få preliminärt svar inom 2 minuter" som inte beviljade mitt lån. Men jag hoppas på Handelsbanken nu. Pappa jobbar ju där och känner folket på kontoret. Han ska ringa imorgon och säga att han kan skriva upp sig som borgensman på mitt lån, så jag håller tummarna. Går inte det så hoppas jag på att vi kan ta ett lån tillsammans, jag och pappa, så jag kan köpa lägenheten ändå. Vore så himla skönt ju!

Kvällen spenderade vi hos min faster Helen. Min kusin fyllde förra helgen och min faster fyller nästa, så vi tog helgen mittemellan och firade båda två! Grillade hamburgare, fikade lite och hade det mysigt. Grattis i förskott/efterskott till er båda igen! :) Ganska nyligen fått ner Nathalie i sängen, blev lite sent idag då, men så blir det ibland, bra om de vänjer sig med det också.

Imorgon blir det upp tidigt igen och arbeta. Dag 2 av totalt 5, första heldagen och första måndagen. På Servera är det alltid mest kunder att ringa/som ringer in under måndag och torsdag. Och det är just därför jag fått denna måndag/torsdags tjänst dessa dagar, eftersom de behöver lite extrahjälp. Skönt för min plånbok, mindre skönt för mitt huvud just nu då jag inte är van vid att jobba eller ens anstränga mig så mycket, haha. Brukar ju bara springa efter Nathalie här hemma och busa med henne :)

Imorgon ringer jag mäklaren igen, spännande! Jag skriver väl mer imorgon, mest spännande i mitt liv just nu är ju som sagt lägenheten och mäklaren och allt ;) Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0