20 juli 2012

Jag har inte orkat skriva någonting på en hel vecka. Förlåt, men jag har 1) inte haft någon ork/lust att skriva något och 2) har inte haft något intressant att berätta, haha.

Idag jobbade jag min första arbetsdag sen Nathalie föddes. Blev en "halv"dag, 7:45 - 13:20 ungefär. Skönt att börja lite slappt sådär. På måndag blir det full dag, full fart. Sen tar vi "semester" och åker till Finland, sen kör jag 3 dagar till därefter (torsdag, måndag, torsdag 2/8, 6/8 och 9/8). Sen slutar jag. Hoppas på en måndag och torsdags-tjänst framöver, vore trevligt med en liten inkomst även om det bara är 2 dagar i veckan. Men det blir tidigast i oktober, om de ens behöver folk. Håller tummarna.

Idag hittade jag perfekta lägenheten på Hemnet.se. Jag är kär. Det är en 2:a (och ja, jag tycker det är okej, trots att jag sagt att jag ska ha en 3:a eller större, haha), kan bygga om lite så att en del av vardagsrummet (eller sovrummet, beror på hur det ser ut i verkligheten) blir ett "extrarum" så Nathalie får eget ändå. Det är 56 kvm så det är lagom att börja med som eget (speciellt på städningsdelen haha) och den kostar bara 220 000 att köpa. Det är lite mer än jag har, men samtidigt väldigt lite för en lägenhet ändå. Så imorgon ska vi sätta oss ner, jag, pappa och mamma, och sen ska vi kolla lite, räkna lite, osv. Förhoppningsvis slutar det med att jag ringer mäklaren imorgon och ber om privat visning (Annars är visningen 30/7 och då är jag ju i Finland), pappa tar ett lån åt mig (eftersom jag troligtvis inte får ta ett lån själv..) och så köper jag den direkt, bara sådär! Haha, ja, hoppas kan man ju i alla fall!

Nej, ni får väl hålla tummarna åt mig därute, så jag äntligen kan "bli vuxen" och skaffa eget? ;)

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0