7 Augusti 2012

Har både bra och dåliga saker att berätta idag. Börjar med de bra;
  • Min ena chef ringde idag, hade blivit fel med papprena. Vi ska riva mina gamla kontrakt (eftersom jag bara jobbar vissa dagar skriver jag kontrakt för varje arbetsdag) och skriva nya. Tydligen ska jag ha en ersättning som är någon krona högre än vad den är just nu (just nu får jag 113,77 kr/h). Bara några kronor extra för mina dagar, men pengar är pengar?
  • Nathalie börjar bli så duktig. För det första så får man sakerna hon tar upp nu om man säger "Kan mamma få den?", istället för att stoppa det i munnen eller förstöra det med vissa grejer. Gäller allt ifrån små grusbitar till mormor och morfars läsglasögon till fjärrkontroller. Ja, allt. Sen tycker hon inte alltid att det är okej att hon inte får tillbaka grejerna (gäller speciellt glasögon, fjärrkontroll, TANDBORSTE speciellt!). Men skräp och grus ger hon stolt bort utan något klagomål.
  • Nathalie hjälpte dessutom till här hemma idag. Hon bar sin plastskål och sin sked från vardagsrummet till köket, där hon stoppade i dem i diskmaskinen! Ja, inte sådär på rätt plats, utan rakt ner emellan allting, men I diskmaskinen iaf, och det var det viktiga! Dessutom plockade hon ur lite från tvättmaskinen (resten vart för tungt) och plockade i 2 kökshandukar när jag bad henne. Det är en början, eller hur?
  • Köpte ytterligare lite grejer till köket. Stavmixer och teflon-stekpanna(1 st)/kastrull(2 st)-set. Annonsvara på elgiganten så kostade mig 49 respektive 199 kr. Helt okej pris ändå.
Det dåliga då. Jag sitter och skriver i bostadsbidragspapper. De vill ha kopia på avgiftsspecifikation (min hyra), kopia på upplåtelse/överlåtelseavtal, kopia av aktuella skuldebrev samt kopia av aktuella låneavier. Upplåtelse/överlåtelseavtalet har jag redan, det fick jag ju när jag skrev på kontraktet. Skuldebrev får jag ifrån banken när jag tar lånet, vilket vi kan fixa närsom nu i princip. Avgiftspecifikationen får jag från bostadsrättsföreningen och måste ringa dit och höra om jag kan få min lite tidigare pga bostadsbidraget. Men låneavier? Det betalar man inte första månaden utan får 10 dagar innan den ska betalas vid andra hyran. Det är alltså oktober. Så hur kan jag bifoga låneavier innan september börjar för att få bostadsbidrag för september, när jag inte får låneavier förrens runt oktober? Så sjukt drygt system, måste ringa till försäkringskassan och höra med dem. Suck, suck och åter suck.

Visste ni att det bara är 26 dagar kvar till ordinarie tillträdesdatum nu? Aaaah! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0